رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین شکر مورد نیاز استان نداریم.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی، رسول جلیلی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزارشد با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، از تامین 30 هزار و 634 تن شکر در آذربایجان غربی خبرداد و تصریح کرد: از این میزان تاکنون 22 هزار و 400 تن در اختیار صنعت قرار گرفته، 3 هزار و 800 تن در بین زنبورداران توزیع شده است و 4 هزار 434 تن نیز متناسب با جمعیت شهرستان ها جهت توزیع در اختیار کمیته تنظیم بازار شهرستان ها قرار گرفته است.

وی افزود: علی رغم افزایش قیمت شکر در هفته های گذشته در حال حاضر شکر مورد نیاز مردم با قیمت 4500 تومان تامین شده و مشکلی در این خصوص نداریم.

جلیلی از واردات یک هزار و 217 تن برنج به استان در طول سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان 478 تن جذب و 730 تن باقی مانده است که دلیل پایین بودن میزان جذب نیز متناسب بودن قیمت برنج وارد شده به استان توسط شرکت غله با برنج های خارجی موجود در سطح بازار است و مردم بیشتر نیاز خود را از بازار تامین می کنند.

وی از ثبات قیمت مرغ و گوشت یخ زده متناسب با قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار کشور خبر داد خاطرنشان کرد: در فروردین سال جاری 150 تن گوشت مرغ و 170 تن گوشت گوساله منجمد در استان توزیع شد که پس از آن به دلیل ثبات قیمت ها در بازار نیازی به توزیع مجدد مرغ و گوشت منجمد دراستان نبوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به گلایه مرغداری ها و کشتارگاه از قیمت پایین مرغ که براساس ابلاغ ستاد تنظیم بازار کشور 11500 تومان اعلام شده است اظهار کرد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید تضمینی گوشت مرغ از 732 مرغداری سطح استان کرده ایم.

جلیلی با اشاره به 4 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده در خرداد ماه سال جاری در سطح استان نیاز ماهانه استان در این حوزه را 3میلیون و 200 هزار قطعه عنوان کرد و افزود: متوسط نیاز ماهانه استان به گوشت مرغ ماهانه 6هزار تن است و با توجه به تدابیر انجام گرفته طی ماه های آتی قیمت مرغ در استان افزایش نمی یابد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.