معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال گذشته ۱۳۰هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توانمندسازی شدند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مجید باجلان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه حمایت از محرومین و نیارمندان در عین حفظ کرامت این افراد به ویژه در شرایط سخت کنونی اقتصاد جامعه را از رسالت های اصلی کمیته امداد در مقطع کنونی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از افراد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد توانمندسازی و به چرخه تولید کشور وارد شدند.
وی در خصوص جمع آوری زکات فطریه سال جاری نیز اظهار کرد: بیش از ۱۶۵ هزار میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع آوری و در همان روز عید در بین نیازمندان توزیع شده لست.
باجلان با اشاره به افزایش ۳۵درصدی بودجه خدمات رسانی کمیته امداد در سال جاری خاطرنشان کرد: میزان مشارکت های مردمی که حاصل اعتماد مردم به کمیته امداد است نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
وی در خصوص عملکرد کمیته امداد در کمک رسانی به مددجویان این نهاد در مناطق سیل زده نیز گفت: بیش از ۱۰۰میلیارد تومان در قالب بسته های معیشتی و از محل کمک های مردمی در بین مددجویان مناطق سیل زده توزیع و بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی برای مددجویان این مناطق تخصیص یافته بود که تاکنون ۳۵میلیارد تومان از تسهیلات تخصیصی جذب شده است.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اشاره به فعالیت این صندوق از سال ۹۴تاکنون، و با تاکید بر اینکه در این صندوق هیچ گونه سودی دریافت و هیچ فعالیت اقتصادی انجام نمی شود افزود: هدف از فعالیت صندوق، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه اسلامی در جامعه است.
وی ادامه داد: از آغاز فعالیت صندوق امداد ولایت تا پایان سال ۹۷،  ۳۵۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات برای بالغ بر ۶۰۰نفر از مددجویان پرداخت شده است.
باجلان اضافه کرد: اعتبار تخصیصی برای تسهیلات صندوق در سال جاری رقمی بالع بر ۲هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تاکنون ۵۰۰میلیارد تومان آن جذب و ۶۰هزار فقره وام پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه منابع مالی اصلی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را خیرین تامین می کنند تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰هزار نفر از خیرین کشور در این صندوق سپرده گذاری کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هیچ گاه به سمت بانکداری حرکت نخواهد کرد افزود: تسهیلات درخواستی مددجویان در کمترین زمان ممکن و با ضمانت آسان( ضمانت یک فقره چک یا سفته) به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور با اشاره به افزایش ۳۰درصدی بودجه صندوق استان در سال جاری اظهار کرد: در سال گذشته ۴۱میلیارد تومان تسهیلات مختلف از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در آذربایجان غربی پرداخت شده است که برای سال جاری تاکنون پیش بینی بودجه ۵۴ میلیارد تومانی را داشته ایم.
باجلان با اشاره به میزان وام‌های صندوق امداد ولایت کمیته امداد، خاطرنشان کرد: وام کارگشایی تا سقف پنج میلیون تومان، وام ودیعه مسکن ۱۵ میلیون تومان، وام تامین مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان و وام اشتغال‌زایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان توسط این صندوق به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود و اقساط و بازپرداخت این وام‌ها نیز از ۳۶ تا ۶۰ است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.