سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: یافته های علمی در حوزه زمین شناسی و لرزه نگاری باید تعیین کننده سیر توسعه و گسترش شهرها باشد
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، پیمان آرامون در جلسه مخاطرات زلزله که در استانداری برگزار شد، گفت : در شورای فنی استان استفاده بهینه از بحث های زمین شناسی و شتاب نگاری و لرزش نگاری مد نظر قرار گرفته و در مقوله شهرسازی و سدسازی نیز به این امر باید برخورد و دید علمی تری داشته باشیم.
وی افزود: آذربایجان غربی علی رغم اینکه منطقه زلزله پذیری است ولی متاسفانه هیچ یافته زمین شناسی و شتاب نگاری که ما را به سمت توسعه شهری و روستایی هدایت کند وجود ندارد .
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه متاسفانه چند شهرک در ارومیه روی گسل و یا روی مصالح نامرغوبی هستند، افزود: یافته های ما در حوزه زمین شناسی و لرزش نگار و شتاب نگار باید مشخص کند که به کدام سمت باید ارومیه و شهرهای دیگر استان رشد و توسعه داشته باشد .
آرامون در ادامه در خصوص تصمیم امروز کارگروه مبنی بر خارج کردن ۳۸ شتاب نگار قدیم به خارج محوطه خبر داد و اضافه کرد: زیرسازی و آماده سازی ۱۲ شتاب نگار دیگر در شهرستانها از دیگر تصمیماتی بود که اتخاذ و مقرر شد اقدامات لازم برای مکان یابی و اقدامات اولیه انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.