مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از مایه کوبی 300 هزار راس دام علیه تب برفکی در استان خبرداد.

کامیار داهیم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه فاز اول مایه کوبی ضربتی دام سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) از 25خرداد  ماه  سال 98 در سطح دامداریهای استان با مشارکت  بخش غیر دولتی آغازشده است افزود: این طرح  به مدت 35 روز کاری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود نزدیک به  300 هزار راس دام در مدت یک ماه با همکاری تعداد 92 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد 20 اکیپ نظارتی بخش  دولتی در این فاز واکسینه  و ایمن سازی شوند.

 داهیم با تاکید براینکه واکسیناسیون دام ها نقش موثری در مقابله با این بیماری ها برعهده دارد گفت: نیاز است دامداران ضمن واکسیناسیون دام ها برای مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری های دامی رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی دامداری ها را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌ همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند؛ همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند.

به گزارش ایسنا؛ بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری در بین جمعیت دام های سنگین است که شیوع آن خسارات اقتصادی فراوانی را در واحدهای پرورش دام به همراه دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.