استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر چه بهبود شاخص های ترافیکی، اصلاح نقاط پرتصادف و نیز ارتقا و ایمن سازی شریان های جاده ای در کاهش تصادفات درون و برون شهری نقش دارند اما آموزش و فرهنگسازی از ارکان اصلی این حوزه بشمار می روند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری با اشاره به محدودیت منابع برای اصلاح نقاط پرحادثه و تکمیل شریان های اصلی تصریح کرد: این عامل باعث می شود تا متولیان امر موضوع آموزش و فرهنگسازی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی را جدی بگیرند.
وی گفت: نقش هنر و فضای مجازی و نیز آموزش مباحث ترافیکی به کودکان در سیستم آموزش و پرورش به درستی دیده نشده و اگر انتظار داریم تا فرهنگ ترافیکی بهبود یابد باید برای آموزش و فرهنگسازی بویژه در مدارس توجه ویژه ای صورت بگیرد.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات دستگاههای اجرایی در خصوص مباحث ترافیکی با نشست های متشرک و همکاری های بین بخشی قابل حل است از دستگاههای مسئول در حوزه کاهش تصادفات خواست تا همکاری های بین بخشی را جدی در نظر بگیرند.
شهریاری همچنین به نقش مهم مردم در تصمیم گیری ها اشاره کرد و افزود: برای اجرای تصمیم گیریهای ترافیکی باید نظر و خواست مردم نیز لحاظ شود چرا که تصمیم گیری در اتاق های بسته بدون در نظر گرفتن شرایط و خواست مردم نتایج مطلوبی درپی نخواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.