معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت:  تعداد تاکسی ها زرد شهری در سطح شهر ارومیه نسبت به جمعیت شهر کم است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فخرالدین معصوم زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 5 هزار تاکسی زرد در سطح شهر ارومیه مسافران درون شهری را جابه جا می کنند، بیان کرد: دلیل اینکه تعداد تاکسی های زرد در سطح شهر ارومیه زیاد دیده می شود این است که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی کمک است و شهروندان بیشتر تمایل به استفاده از خودروهای تک سرنشین در هسته مرکزی شهر دارند.
وی افزود: استفاده شهروندان از خودروهای اینترنتی را نباید در کاهش استفاده از تاکسی ها شهری نادیده گرفت.
معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر توسعه تاکسی های زرد در سطح شهر ارومیه نیاز نیست، بیان کرد: باید استفاده از حمل  نقل عمومی به ویژه تاکسی ها در سطح شهر فرهنگ سازی شود چرا که این مهم باعث کاهش آلودگی هوا می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه  از آغاز طرح نوسازی تاکسی های فرسوده شهر ارومیه823  دستگاه تاکسی نو شده است، افزود: در روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر، خودرهای مدل 87 و پایین تر نو شدند.
معصوم زاده تعداد تاکسی های  شهر ارومیه را 5 هزار دستگاه تاکسی عنوان کرد، افزود:  از این تعداد تاکسی شهری فعال در ارومیه، 2 هزار دستگاه  تا مدل 87 فرسوده است یعنی 40 درصد تاکسی های شهری ارومیه نیاز به نوسازی دارد.
وی با بیان اینکه سایت  نوسازی تاکسی های فرسوده  دو هفته است که باز شده و امکان ثبت نام وجود دارد، عنوان کرد:  ثبت جهت نوسازی تاکسی ها فرسوده ارومیه تا مدل 87 فقط به صورت نقدی وجود دارد ولی با هماهنگی های  لازم  زمینه ارائه تسهیلات برای این خودروها را فراهم می کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.