میزبانی شهر ارومیه از هفته سوم لیگ ملت های والیبال و شور و هیجان وصف ناپذیر مردم عاشق والیبال در این شهر نشان از آن دارد که در صورت توجه مسئولان در وزارت ورزش و جوانان و همدلی مسئولان شهری در توجه به زیرساخت های بین المللی ورزشی ارومیه می تواند میزبان سربلند و شایسته‌ای در رشته والیبال باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ در حالی به میزبانی سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه به پایان رسید که از یک سو کسب سه پیروزی توسط ملی پوشان والیبال ایران برابر تیم‌های قدرتمند لهستان، روسیه و کانادا توجه رسانه‌های معتبر بین المللی را در پی داشت و از سوی دیگر شور و هیجان وصف ناپذیر مردم عاشق والیبال در ارومیه، سه روز خاطره انگیز را برای تیم ملی والیبال و علاقه مندان این رشته در سراسر ایران و بیش از یک میلیارد بیننده تلویزیونی در سراسر جهان رقم زدند.
 با توجه به چنین مواردی می‌توان ادعا کرد که میزبانی ارومیه از هفته سوم لیگ ملت‌ها یکی از بیاد ماندنی ترین و خبرساز ترین میزبانی‌ها در طی دهه‌های اخیر در ایران بوده است. برای اثبات این ادعا می‌توان به حضور چند ده هزار نفری عشاق والیبال به همراه خانواده‌هایشان در خیابان‌های شهر و تماشای بازی‌های ایران در نمایشگرهای بزرگ اشاره کرد. علاوه بر این سیل خروشان مردم ارومیه برای برپایی جشن پیروزی و پایکوبی پس از هر سه دیدار ایران تا نیمه‌های بامداد در درجه اول نشان از علاقه بیش از حد ارومیه‌ای‌ها به والیبال و در درجه دوم نشان از حس ملی گرایانه مردم ارومیه به کشور ایران دارد.
بنابراین باید به این تصمیم فدراسیون والیبال برای اعطای میزبانی دو هفته از لیگ ملت‌های والیبال به دو شهر ارومیه به اردبیل ارج نهاد، زیرا با توجه به کمبود زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌ها برگزاری مسابقات در خارج از تهران تلاش مضاعفی را می‌طلبد و آنچه که در میزبانی شهر ارومیه شاهد آن بودیم از پتانسیل بالای شهرستان‌ها برای میزبانی از رویدادهای بین‌المللی خبر می‌دهد. هرچند نباید از برخی نقاط ضعف از جمله بحث بلیت‌فروشی اینترنتی و تجمع بی مورد هواداران در مقابل محل اسکان تیم‌ها غافل ماند.
در طول سه روز میزبانی ارومیه شاهد حتی یک بی‌احترامی از سوی تماشاگران به تیم‌های حریف نبودیم که همین رفتار از سوی عاشقان والیبال جواب قاطعی به صحبت های توهین آمیز کوبیاک، کاپیتان تیم ملی لهستان بود. 
مراجعه ۱۵۰ هزار نفر در سه دقیقه ابتدایی بلیت فروشی دیدار ایران با کانادا، حضور در سالن شش ساعت پیش از آغاز بازی های تیم ملی، حمایت همه جانبه از ملی پوشان در تمامی امتیازات و حتی جمع کردن زباله‌ها پس از پایان بازی‌ها همگی به فرهنگ بالای مردم شهر ارومیه و علاقه تمامی خانواده های این شهر به والیبال اشاره دارد. همین شور و هیجان بر روی صندلی های سالن غدیر بود که باعث می‌شد سرمربی تیم ملی پس از هر بازی از تشویق‌های هواداران تقدیر کند.
یکی از نکات مهم و ارزشمند دیگر در میزبانی ارومیه حضور راحت و بدون دردسر بانوان در سالن بود که توانستند بدون هیچ گونه حاشیه‌ای از روی سکوها به تماشا و تشویق ملی پوشان بپردازند. در بحث تعیین جایگاه مناسب برای بانوان و تسهیل شرایط برای حضورشان در سال نیز نمی توان از نقش نیروی انتظامی، شهرداری، استانداری و دیگر نهادها غافل ماند.
البته باید مسئولان شهر ارومیه پذیرای نقدها نیز باشند تا با استفاده از تجارب به دست آمده به پوشش ضعف‌ها و تبدیل آن ها به نقاط قوت تلاش کنند. همچنین وجود برخی نقاط ضعف از جمله اجازه برای ورود بوق و شیپور به سالن در دیدار نخست و جایگاه کوچک برای خبرنگاران را می‌توان به پای کم تجربگی در میزبانی از رویدادهای بین المللی گذاشت و نباید با برخی گزارش‌های یک طرفه در رسانه‌های داخلی این میزبانی باشکوه در ارومیه را زیر سوال برد.
شهر ارومیه که داعیه پایتخت والیبال آسیا را یدک می‌کشد و همواره در ادوار مختلف ستارگانی همچون یدالله کارگرپیشه، عزیز پرتویی، محمود محبی، مجید ساداتی، ساسان خداپرست، سعید معروف و عبدالرضا علیزاده را به والیبال ایران معرفی کرده است، نشان داد که در صورت توجه مسئولان در وزارت ورزش و جوانان برای احداث یک سالن با ظرفیت بیش تر و همدلی مسئولان شهری در توجه به زیرساخت‌های بین المللی ورزشی می‌تواند میزبان سربلند و شایسته‌ای در رشته والیبال باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.