مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: براساس آمار، مردم آذربایجان‌غربی 7 میلیارد تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کرده اند.

عزیز سهندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  گفت: این نهاد به عنوان دبیرخانه جمع آوری زکات فطره، از ساعاتی قبل از اقامه نماز عید سعید فطر کار جمع آوری زکات فطره و کفارات مردمی را در یک‌هزار و 50 پایگاه آغاز کرده و بر اساس آمار اولیه، میزان زکات فطریه مردم آذربایجان‌غربی 7 میلیارد تومان بوده و رقم نهایی، تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای زکات آذربایجان‌غربی یادآور شد: به دلیل اولیه بودن آمار زکات فطریه، میزان کاهش یا افزایش زکات فطریه در سال جاری نسبت به سال گذشته مشخص نبوده و پس از مشخص شدن رقم نهایی، اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار جمع آوری زکات فطریه در شهرها به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: کار جمع‌آوری زکات فطریه در روستاهای استان همچنان ادامه داشته و روستائیانی که هنوز موفق به پرداخت زکات نشده‌اند، می‌توانند برای پرداخت آن به پایگاه های دبیرخانه شورای زکات مستقر در روستاها مراجعه کنند.

سهندی ادامه داد: توزیع فطریه و کفارات مردم مسلمان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از جمع‌آوری و شمارش میزان زکوات پرداختی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی  با اشاره به اهتمام کمیته امداد در راستای حمایت از خانوارهای تحت حمایت، تصریح کرد : امیدواریم با افزایش زکوات پرداختی از سوی مردم، گره بیشتری از مشکلات نیازمندان در استان گشوده شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.