فرماندار شهرستان ماکو گفت: روابط ایران و ترکیه، در تمامی سطوح از اهمیت ویژه ای برای دو طرف برخوردار است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین عباسی در هشتاد و نهمین جلسه کمیته فرعی و امنیتی ایران و ترکیه که با هدف بررسی و تسهیل مسائل مرزی ترتیب یافت با اشاره به همکاری های بسیار خوب مسئولین ارشد دو کشور ایران و ترکیه در زمینه های مختلف گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ترکیه، در تمامی سطوح از اهمیت ویژه ای برای دو طرف برخوردار است.

فرماندار ماکو خاطر نشان کرد: همراهی، همدلی و تلاش فرمانداران و والیان شهرهای همجوار بعنوان مسئولین سیاسی مناطق دو کشور در جهت تسهیل در ترددات و مبادلات مرزی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و گروههای تروریستی بسیار نتیجه بخش بوده است.

حسن محمد زاده فرماندار چالدران نیز در این جلسه اظهار کرد: این ملاقات های دوستانه و صمیمی در گسترش روابط برادرانه و همچنین افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در راستای سیاست های اقتصادی دولت هر دو کشور موثر خواهد بود.

سلیمان البان والی آغری و رییس هیات ترکیه نیز در این جلسه با تقدیر از نیروهای مرزبانی دو کشور بر تداوم همکاری های سیاسی و اقتصادی به منظور حفظ امنیت پایدار در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تاکید کرد.

والی آغری و رئیس هیئت ترکیه ابراز امیدواری کرد تا نتایج هشتاد و نهمین جلسه کمیته فرعی و امنیتی دو کشور نیز همچون گذشته مایه آسایش و آرامش هر بهتر هموطنانمان و کاهش فعالیت های تروریستی در مرزهای دو کشور باشد.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این جلسه هر دوطرف در خصوص گسترش همکاری دوجانبه و تسهیل روابط تجاری و اقتصادی، مبارزه با عناصر تروریستی و قاچاق مواد مخدر و کالا و همچنین کاستن برخی نارسایی ها در ارائه خدمات متقابل توافق و تفاهم نامه ای به امضاء فرماندار ماکو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و والی آغری به نمایندگی از کشور ترکیه رسید.
شایان ذکر است؛ جلسه کمیته فرعی و امنیتی ، هر سه ماه یکبار در خاک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برگزار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.