سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: تمامی دستگاهها و سازمان های متولی بانظارت ضریب ایمنی را در محل کار افزایش دهند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کمیته راهبری ایمنی درکارگاههای ساختمانی با عقد تفاهم نامه ای مشارکت میان استانداری ، ادارات کل راه و شهرسازی  و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان نظام مهندسی استان  و شهرداری ارومیه  تشکیل شد و پیمان آرامون در نخستین نشست اعضای این کمیته با اشاره به جان باختن هزاران نفر در اثر حوادث ناشی از کار که سهم قابل توجهی از آن در کارگاههای ساختمانی و فعالیت های عمرانی مشاهده می شود گفت: ارتقاء سطح ایمنی در کارگاههای ساختمانی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ناشی از کار از اهداف تشکیل این کمیته است .
وی بابیان اینکه نیروی انسانی شاغل در صنعت ساختمان از سرمایه های با ارزشی است که نیازمند مراقبت است افزود: حوادث به خودی خود اتفاق نمی افتند و بلکه معلول عواملی است که می توان با اتخاذ تدابیری آن را حذف کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند شناخت، برنامه ریزی و تلاش در جهت پیاده کردن و عمل به برنامه ها و تدبیر است که این مهم با مشارکت و همکاری سازمان های دخیل در امر ساخت و ساز امکان پذیر خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه به قوانین و آیین نامه های موجود در حوزه ایمنی کار و مقررات ملی ساختمان در این خصوص گفت: ادارک مشترک کلیه عوامل و عناصر مرتبط از جمله دولت ، مردم و مهندسان موجب می گردد که منافع ملی ناشی از حفظ و افزایش بهره وری از سرمایه های ملی همچنین حفظ جان و منافع عمومی بهره برداران بر منافع سازمانی دستگاههای اجرایی ترجیح داده می شود.
آرامون در ادامه با بیان اینکه در بخش ایمنی و مقررات ساخت قوانین و دستورالعمل به حد کافی موجود است تصریح کرد: تامین ایمنی برای محیط کار و کارگر یک اصل الزام آور است و تمامی دستگاههای و سازمان های متولی باید با نظارت و کنترل محیط های کار موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان شوند.
نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز دراین جلسه با تشریح ابعاد مختلف حوادث در محیط های کاری و کارگاههای ساختمانی گفت:در سال گذشته 584 فقره حادثه درمحیط های کاری ثبت شده که از این تعداد 309 فقره آن در حوزه ساختمان است.
وی با بیان اینکه نظارت برشرایط ایمنی محیط های کاری بسیار ضروری است افزود:سال گذشته 31 نفر بر اثر حادثه در محیط کار جان باخته اند که از این تعداد 9 نفردر کارگاههای ساختمانی است.
حاتمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این جلسه با تاکید بر هم افزایی تمامی نهادهای مسئول برای کاهش حوادث و تبعات ناشی از آن گفت: با موافقت رئیس کل دادگستری استان و با تشکیل شعبه ای ویژه در دادگستری استان به تخلفات ناشی از عدم رعایت ایمنی در محیط های کار با سرعت بیشتری رسیدگی خواهد شد.
عدل دوست قائم مقام شهردار ارومیه نیز دراین جلسه گفت: در حدود 20 درصد پروانه های ساختمانی صادره بلندمرتبه سازی بوده که رعایت ایمنی در این مکانها برای حفظ جان و سالمتی کارگران ، مهندسان  و شهروندان  بسیار ضروری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.