مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: ظرفیت پهنای باند ورودی به استان به 915 گیگا بایت رسید.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی قاسم جلیلی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از ابتدای دولت دوازدهم ظرفیت شبکه انتقال زیر ساخت استان ۱۲ برابر افزایش یافته افزود: ظرفیت پهنای باند ورودی استان با رشد ۱۱برابری به ۹۱۵ گیگا بایت بر ثانیه رسیده است.

وی ادامه داد: ظرفیت پهنای باند بهره برداری شده در استان با رشد ۸ برابری از آغاز دولت دوازدهم به ۲۱۳ گیگا بایت بر ثانیه رسیده است.

جلیلی نژاد تعداد مشترکینی که از اینترنت ثابت و متحرک در استان استفاده می کنند را ۲میلیون و ۶۲۶ هزار و ۹۹۲ مشترک در اردیبهشت امسال عنوان کرد که رشد ۱۰۷ درصدی را داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بابیان اینکه تعداد سایتهای نسل ۴ در استان از ابتدای دولت دوازدهم ۹۰ درصد رشد داشته است تصریح کرد: تعداد سایتهای نسل سوم 38 درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه همه روستاهای بالای ۵ خانوار در استان دارای ارتباطند و هیچ روستایی بدون ارتباط در استان نداریم اظهار کرد: ۷۱ درصد از روستاهای استان از هر ۳خدمت تلفن ثابت،همراه و اینترنت برخوردارند که طبق برنامه پیش رو تا پایان امسال ۱۰۰ درصد روستاهای استان از اینترنت پر سرعت برخوردار خواهند شد.

جلیلی نژاد پوشش جمعیت تلفن همراه در استان را ۹۹ درصد عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۰۷.۵۵ درصد است که میانگین کشوری ۱۱۳ درصد است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ همراه اول ۶۶.۷۲ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۸ درصو و رایتل ۲.۶۵ درصد را شامل می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت کوهستانی استان و وجود نقاط کور ارتباطی دردر برخی جاده ها تصریح کرد: ۷۰ درصد جاده های استان پوشش ارتباطی دارند و برای پوشش ۳۰ درصدی فاقد ارتباط که بیشتر شهرهای جنوب استان را شامل می شود نیز در صدد ایجاد سایت برای بهبود وضعیت هستیم.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.