نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه مسئولان بازخوانی اندیشه های امام  خمینی (ره) به نسل جدید است.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: وظیفه مسئولان در سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تبیین و باز خوانی اندیشه های امام خمینی (ره) به نسل جدید و چهارم انقلاب است.

وی بر ضرورت بازخوانی اندیشه های امام  خمینی (ره) به نسل جوان تاکید کرد و افزود: باید وصیت نامه امام خمینی(ره) که در بر گیرنده چارچوب فکری و سیره عملی ایشان است به شکل نوین با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی در جامعه گسترده شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ظلم ستیزی، مقابله با زورگویان با تکیه بر ایمان و توکل به خدا را ویژگی بارز امام دانست و خاطر نشان کرد: تاکید برفروپاشی تئوری های مادی و اثبات کارآمدی دین و مذهب، زنده کردن امید در دل ملت ها ، احساس عزت و هویت امت اسلامی و نامیدی بشر از تفکرات مادی و رویکرد معنویت از جمله نتایج و تاثیرات امام خمینی (ره) بر رشد معنویت در دنیای امروز است.

حجت الاسلام شبستری در خصوص علت تاثیر گذاری اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی در جهان اسلام و غرب اظهار کرد: آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) همچون معنویت گرایی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و حکومت براساس اسلام  مورد توجه بسیاری از مردم و مسلمانان جهان و تمام آزادی خواهان غرب و شرق قرار گرفت بطوری که تا قبل انقلاب اسلامی مسلمانان به طور پنهان فعالیت می کردند ولی بعد نهضت امام خمینی مسلمانان احساس عزت کرده و فعالیت و مبارزات ضد استکباری را علنی کردند.

وی ادامه داد: مسئولان باید در گفتار و رفتار خود دقت داشته و طوری عمل نکنند که نشان از دوری و فاصله آنها با اندیشه ها و چارچوب فکری امام خمینی نباشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.