معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار  برای کاهش آسیب های اجتماعی به دفاتر تسهیلگری مناطق حاشیه شهر اختصاص یافته است .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، علی مصطفوی در نخستین کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در سالجاری که در استانداری برگزار شد، به فعالیت دفاتر تسهیلگری اشاره نمود و از اختصاص ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مراکز تسهیلگری استان خبر داد و گفت: این مبلغ سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و دوام و ادامه فعالیت این دفاتر در انجام درست وظایف محوله این مراکز تسهیلگری خواهد بود .
وی با بیان اینکه بدون مشارکت اجتماعی هیچ طرح و برنامه ای به نتیجه نمیرسد، از دفاتر تسهیلگری خواست برنامه ها و طرحهای خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی ارائه و در دفاتر خود اجرایی نمایند .
مصطفوی افزود: کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی یکی از کارگروههای مهم شورای برنامه ریزی استان است که کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف عمده آن به شمار می رود.
وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، سرقت، قتل و خودکشی از عمده آسیب های اجتماعی به شمار می رود، افزود: مسائل اجتماعی از چنان اهمیتی برخوردار است که هر ماه با حضور وزیر کشور جلسه ای در این خصوص برگزار و نتایج به سمع و نظر مقام معظم رهبری میرسد و ایشان تدابیر و رهنمودهای لازم را تبیین می کنند.
مصطفوی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه هایی بین دفتر امور اجتماعی و برخی از سازمانها و دستگاههای اجرایی اشاره نمود و گفت: این تفاهم نامه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است و هر دستگاه و سازمان و نهادی باید با عمل به وظایف محوله در راستای کاهش این بلایا و آسیب ها قدمهایی را بردارد.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه حاشیه نشینی را در نتیجه مهاجرت از روستاها به شهرها و مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ عنوان کرد و عمده علت آن را علاوه بر بیکاری و نبود اشتغال، در عدم توزیع امکانات مناسب دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیردولتی دانست. 
وی همچنین بر تشکیل دو کارگروه برای مهاجرت معکوس و همفکری برای جلوگیری از موازی کاری  سازمانها در مناطق حاشیه ای تاکید کرد.
جذب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی، تربیت نیروهای انسانی متعهد در رشته های مورد نیاز توسط دانشگاهها ، افزایش فعالیت سازمانهای دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال، افزایش خدمات بهداشتی درمانی توسط علوم پزشکی در مناطق حاشیه نشین ، انجام اقداماتی توسط جهادکشاورزی برای نگهداشت جمعیت ، ایجاد و گسترش همگرایی، تفاهم و وحدت بین اقوام و مذاهب توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و نیازسنجی و امکان سنجی ایجاد اشتغال توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مواردی بود که معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در سخنان خود به آن اشاره و بر اجرایی کردن آنها تاکید نمود .
طباطبایی سرپرست اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه در اکثر مناطق حاشیه ای فعالیت ها و خدمات بصورت جزیره ای و موازی ارائه می شود گفت : این امر باعث هدررفت منابع مالی و اقتصادی و ایجاد جو بی اعتمادی در بین مردم می شود لذا با توجه به اهمیت مناطق حاشیه ای ، سازمان اجتناعی کشور یکی از وظایف ذاتی اش را ورود به این مناطق اختصاص داده است.
طباطبایی اظهار کرد: وزارت کشور در برنامه ای با ایجاد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه ای برنامه مدونی را برای سه سال در برخی مناطق شروع کرده است.
 وی گفت: هم اکنون در ۲۲ استان و ۱۸۰ منطقه ۱۲۵ دفتر تسهیلگری فعالیت می کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.