معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: حفظ جمعیت روستایی در مناطق مرزی از مسائلی است که باید مورد توجه ویژه مسوولان و دستگاه های اجرایی قرار گیرد زیرا این امر اولویت مسوولان ارشد استان است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی مصطفوی در نخستین جلسه شورای راهبردی آذربایجان غربی افزود: در برخی موارد به دلیل مساله کمبود اشتغال در این مناطق شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم که باید این امر کنترل شود.
وی ادامه داد: پرداخت هزینه های حاصل از فروش سوخت به ساکنان این مناطق از جمله تدابیر مهم دولت بوده که می تواند از مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرها جلوگیری کند.
مصطفوی اضافه کرد: پیگیری آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی از دیگر مسائلی است که باید در این راستا مورد توجه مسئولان و دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رفع موانع ازدواج از دیگر مسائل مهم حوزه جمعیت در استان است، تاکید کرد: باید زمینه تسهیل ازدواج جوانان در جامعه را فراهم کنیم.
مصطفوی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در جهت تکریم سالمندان گفت: این امر یک ارزش در جامعه است ولی در برخی برهه ها شاهد کاهش این احترام در جامعه هستیم که باید این روند اصلاح شود.
اردشیر یوسف زاده معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: جمعیت استان سه میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر است که پیش بینی می شود این رقم در سال ۱۴۰۵ به سه میلیون و ۶۵۳ هزار نفر برسد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۵.۴ درصد جمعیت آذربایجان غربی را جمعیت شهرنشین تشکیل می دهد و حدود ۴ درصد جمیت کشور در این استان ساکن هستند.
وی اظهار کرد: میانگین امید به زندگی در مردان آذربایجان غربی ۷۱.۶ سال و میانگین سنی در بانوان نیز ۷۶.۳ سال برآورد می شود و نرخ باسوادی در استان به ۸۲.۰۴ درصد می رسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.