اولین سالگرد ارتحال نماینده سابق ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اولین سالگرد مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان روز پنجشنبه دوم خرداد از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 در مکان باغ رضوان ارومیه و مزار این مجاهد نستوه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مژدهی فر  رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه  در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی با اشاره به امادگی اتوبوسرانی برای جابجایی شهروندان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال حجت الاسلام حسنی افزود: بمنظور برپایی باشکوه سالگرد ارتحال حجت الاسلام حسنی شهرداری ارومیه 7 دستگاه اتوبوس برای جابجائی شهروندان  ارومیه جهت شرکت در این مراسم در نظر گرفته که راس ساعت  18 از ایستگاههای تعیین شده در میدان ولایت فقیه، انقلاب و خیابان عطایی حرکت خواهند کرد.

در این مراسم سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام سلامتی سخنرانان این مراسم خواهند بود.

به گزارش ایسنا؛ مرحوم حجت الاسلام حسنی در مبارزه مسلحانه مردم ارومیه با طاغوت و پس از آن با عوامل ضد انقلاب، تشکیل اولین بسیج مردمی انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه حزب دمکرات در نقده، دفاع از پادگان پیرانشهر و دهها رویداد تاریخی آذربایجان و کردستان نقش محوری داشت.

وی از سال 58 تا 92 به مدت 34 سال نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و همچنین در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی از ارومیه به عنوان نماینده در خانه ملت حضور یافت بود.

مرحوم حجت الاسلام حسنی در اوایل انقلاب با بسیج مردم علیه تجزیه طلبان در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد کینه دشمن واقع شد؛ چند بار نیز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.

این مجاهد نستوه در سال 1306 شمسی در بزرگ آباد ارومیه متولد شد و پس از عمری مبارزه و تلاش در سن 91 سالگی دعوت حق را لبیک گفت؛ امسال اولین سالگرد رحلت این مجاهد نستوه است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.