به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی روز چهارشنبه در اولین جلسه تخصصی بازخوانی کارکرد رسانه و دفاع مقدس و مقاومت در ارومیه افزود: رسانه ها موثرترین سلاح علیه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی است و در هدایت ذهن ها مثل بمب اتم کارایی دارد.
وی اضافه کرد: اگر در هشت سال دفاع مقدس توانایی ما بیشتر نبود دشمنان ما را زیر پای خود له می کردند.
وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس رادیو توانست به خوبی نقش خود را ایفا کند، اظهار داشت: رادیو در جبهه ها بسیار تاثیر گزار بوده و مارش هایی که پخش می کرد به رزمندگان روحیه دو چندانی می داد؛ امروز نیز رسانه ها می تواند فرهنگ دفاع مقدس را در این زمینه به خوبی به نسل های امروز و آینده منتقل کند.
مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی کتاب های بی محتوا در حوزه دفاع مقدس را آسیب عنوان کرد و گفت: کتاب های «لشکر خوبان»، «با تو می مانم»، «پسر شجاع» و «آن 23 نفر» به دلیل برخورداری از محتوای غنی مورد استقبال قرار گرفته است.
نجفقلی زاده سرایی اضافه کرد: دفاع مقدس ظرفیت فراوانی برای نگارش کتاب دارد و باید از این پتانسیل استفاده بهینه کرد.
وی ادامه داد: آزادی خرمشهر بسیار کار بزرگی بود و امام نیز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و باید به خوبی در این زمینه فرهنگ سازی شود.
وی بیان کرد: با دلگرمی همان فرهنگ دفاع مقدس سلاح هایی ساخته ایم که لرزه به جان دشمنان انداخته است.
وی اضافه کرد: اگر دیروز زدن ناو آمریکا برای ما افسانه بود امروز به برکت خون شهدا ناو دشمن جرات نمی کند به آب های ما نزدیک شود.
وی ادامه داد: در جنگ هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا در مقابل ما صف کشیده بودند ولی رزمندگان اسلام از دشمن نمی ترسیدند و با قدرت با آنها مقابله می کردند که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به اینکه امروز به شدت به فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم، اظهار داشت: در جنگ یک جوان 22 ساله را فرمانده یک گردان می کردند؛ چرا امروز نهادها و دستگاه های اجرایی مدیریت را به جوانان مومن نمی دهند.
وی همچنین گریزی به نام فرودگاه ارومیه زد و گفت: من از مدت ها پیش تاکید می کنم که نام فرودگاه ارومیه به نام شهید مهدی باکری مزین شود و باید مسوولان در این زمینه پاسخگو باشند.
حجت الاسلام سرایی افزود: از رسانه ها انتقاد دارم چرا رسانه ها در این رابطه از مسولین ذیربط درخواست کنند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این جلسه گفت: ما در محتوا مخصوصا در فضایی مجازی مشکل داریم و باید این مشکل حل شود.
سرهنگ جلیل وحیدی افزود: اگر در دفاع مقدس متولی امر یک نهاد باشد بسیاری از مشکلات حل می شود.
وی اضافه کرد: ما می توانیم آثار را جمع آوری و حفظ کنیم و باید نشر دفاع مقدس را دستگاه های دیگر انجام دهند.
6009/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.