اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساعات آینده نیز شاهد تداوم عبور امواج ناپایدار بارشی همراه با افزایش ابر، رگبارهای پراکنده توام با رعد و برق در آسمان آذربایجان غربی خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای بعدظهر امروز هم احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق کوهستانی و مستعد استان پیش بینی شده است.
محمدپور اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته نیز بیشترین میزان بارش ها در شهرهای میاندوآب و خوی هر کدام با 5.3 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت نیز ارومیه با 4.4 میلی متر، پیرانشهر با چهار میلی متر و مهاباد با 3.8 میلی متر به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای چهار درجه سانتی گراد خنک ترین شهر و پیرانشهر نیز با دمای 28 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
محمدپور بیان کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین 9 و 20 درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین 8 و 26 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای آذربایجان غربی سرد و کوهستانی است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.
9903/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.