علی سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس شاخص های کشوری این میزان از افراد دارای فشار خون بالا در تکاب 20 درصد افراد بالای 30 سال مشمول طرح ملی کنترل فشار خون در این شهرستان را شامل می شوند.
وی با بیان اینکه هم اینک 40 هزار نفر از جمعیت تکاب مشمول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون هستند، اظهار داشت: چهار هزار و 500 نفر از مجموع کل افراد دارای فشار خون بالا در این شهرستان شناسایی و در سامانه کنترل فشار خون ثبت شده اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب بیان کرد: 3 هزار و 500 نفر بقیه نیز که به فشار خون بالا مبتلا هستند و تاکنون شناسایی نشده اند در برنامه های آینده این شبکه برای ثبت در سامانه قرار دارند.
سعیدی ادامه داد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 17 خرداد تا 15 تیر ماه سال جاری در سرار کشور برگزار خواهد شد و شهروندان تکابی مشمول این طرح از جمله بیماران کلیوی، افراد بالای 30 سال و مادران باردار می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و پایگاه های سلامت، مراکز جامع سلامت روستایی، خانه های بهداشت و بیمارستان شهدای تکاب نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام نمایند.
وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح و مشارکت حداکثری گروه های هدف، افراد باقیمانده که مبتلا به فشار خون بوده ولی شناسایی و ثبت نشده اند نیز غربالگری شوند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و جمعیت این شهرستان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی قرار دارند.
7514/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.