استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت اهتمام ویژه ای برای توسعه همه جانبه خطه آذربایجان دارد. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در سومین جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در ماکو برگزار شد گفت: در کمتر از ۶ ماه شاهد سفر دوم رئیس جمهور و دولت به استان هستیم که این نشان از اهتمام ویژه دولت برای توسعه همه جانبه خطه آذربایجان است.
وی افزود: در این حضور شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۳۱ پروژه عظیم به ارزش ۵۵۰۰ میلیارد توسط رییس جمهور و اعضای هیات دولت در سطح استان هستیم.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تا به امروز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان صورت گرفته است که در یک سال اخیر شاهد تحول رو به رشد در بحث اقتصادی و رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی که ماحصل آن اشتغال‌زایی برای ۳۸ هزار نفر بود را شاهدیم.
وی افزود: با وجود موقعیت جغرافیایی منحصر به‌فرد استان، وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این استان، بازارچه‌ها و پایانه های مرزی میتواند در برابر تحریم های ظالمانه نقش سدی مستحکم را ایفا کند.
استاندار آذربایجان غربی افزود: در سال جاری پروژه هایی به ارزش 2300 میلیارد تومان پروژه برای کلنگ زنی آماده شده اند که پیش بینی می شود تا پایان سال به همت منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، سرمایه گذاری ها 5 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
وی در گریزی به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: امروز دریاچه ارومیه به لطف خداو اقدامات دولت در حوزه تثبیت و احیا از حال‌ مساعد برخوردار است و مردم فهیم استان آذربایجان‌غربی امروز مصمم‌تر از هر دوره‌ای در مسیر احیای کامل این دریاچه با برنامه‌های دولت هم‌صدا و همراه هستند.
شهریاری میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان را نسبت به سال 96 با 160 درصد افزایش از 460 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار یاد کرد و تصریح نمود: در سال گذشته، 2500 میلیارد تومان نیز درخواست سرمایه‌گذاری داخلی در استان داشته که از این میزان، 500 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. 
استاندار آذربایجان غربی گفت: بهره‌برداری از سد کرم آباد پلدشت بااعتباری بالغ‌بر 2200 میلیارد تومان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌های آب‌وخاک در کشور و نیز افتتاح ده‌ها پروژه شاخص بیانگر به حرکت درآمدن قطار توسعه در استانی است که سال‌ها از رنج محرومیت در عذاب بوده است.
وی بازرگان را به عنوان مهم ترین مرز زمینی و پایانه صادرات و واردات کشور یاد کرد و افزود: متاسفانه پیشانی نظام از کمترین امکانات زیرساختی در زمینه حمل و نقل و جاده های مواصلاتی برخوردار است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.