به گزارش ایرنا، اولین پروژه افتتاحی کلینیک داندانپزشکی دیجیتال با به روز ترین دستگاه های دیجیتالی و اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.
همچنین مرکز نوآوری، رشد و شتاب دهی هوشمند منطقه آزاد ماکو دومین پروژه افتتاحی با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد که به منظور تقویت اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی به رشد استارتاپ ها توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار 2 میلیارد و سیصد میلیون ریال با اشتغالزایی 8 نفر در مساحت 900 متر مربع اجرا شده است، به بهره برداری رسید.
دفتر پلیس مهاجرت و اتباع خارجی منطقه آزاد ماکو سومین طرح افتتاحی با حضور مرتضی بانک بود که به منظور تسهیل و بهبود امورات گذرنامه ای و مهاجرتی اتباع خارجی با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها و تجهیزات اداری توسط سازمان منطقه آزاد با اعتبار 6 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 12 نفر به بهر برداری رسید.

** گلنگ زنی پردیس سینمایی در منطقه آزاد ماکو
این پروژه با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور بالا بردن شاخص های فرهنگی منطقه و رونق گردشگری و همچنین توسعه فعالیت‌ های فرهنگی احداث خواهد شد.
این پردیس سینمایی که «امید» نام دارد دارای چند سالن نمایش فیلم با ظرفیت 300 نفر و بخش‌ های فرهنگی، تجاری و تفریحی است که با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال در محل بوستان امام با مساحت یکهزار متر مربع توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.