به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولی ها روز سه شنبه در مراسم افتتاح مجموعه طرح های سد سیلوه، بیان کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده، 40 هزار میلیارد ریال در استان کرمانشاه، 2 هزار و 200 میلیارد ریال نیز در آذربایجان غربی و مابقی نیز در سه استان دیگر برای اجرای طرح های آبی و سد سازی هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه طرح های مهمی برای ایجاد زیر ساخت های حوزه آب توسط دولت در 12 نقطه مرزی احداث می شود، گفت: مقام معظم رهبری در اختصاص اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی به این طرح ها عنایت ویژه ای دارند.
وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار میلیارد ریال طی چهار سال گذشته در حوزه آب و سد سازی آذربایجان غربی هزینه شده است، اظهار داشت: حدود 70 درصد از این میزان اعتبار در شهرستان های پیرانشهر و سردشت صرف احداث زیرساخت ها شده است.
وی همچنین قول داد تا در صورت تامین اعتبار به موقع کارهای جزیی خط انتقال آب از سد سیلوه تا ماه های آینده به پایان برسد‌‌.
حاج رسولیها با قدردانی از پیمانکاران و مشاوران طرح های اجرا شده در منطقه، گفت: تمامی این عوامل نشان از عزم جدی همگان برای توسعه ایران اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه می توان استفاده مناسبی از سد در حوزه صنعت داشت، اضافه کرد: اولویت اصلی در این راستا باید جذب سرمایه گذار باشد.
سید علی ترابی فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه، شبکه آبیاری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان و خط لوله انتقال آب 22.4 کیلومتری به دریاچه ارومیه را از برکات تلاش دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: همه این طرح ها در راستای تحقق شعاری است که توسط مقام معظم رهبری برای سال جدید برگزیده شده است.
وی پیرانشهر را یکی از زرخیزترین شهرهای کشور دانست و ادامه داد: خاک حاصلخیر، آب کافی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان میتواند پتانسیلی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.
ترابی همچنین با قدردانی از توجه دولت به حل مشکل آب شرب شهرستان پیرانشهر بیان کرد: 60 درصد آب شرب پیرانشهر توسط 2 چاه سد «کانی سیب» تامین می شود که با آبگیری باید به فکر محل های جایگزین برای تامین آب شرب شد.
وی با قدردانی از تلاش نیروهای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت در منطقه، اظهار داشت: بدون وجود امنیت تمامی ‌تلاش ها برای توسعه بی معنی است.
فرماندار شهرستان پیرانشهر رسانه ها را بال های توسعه منطقه دانست و گفت: رسانه ها میتوانند با بازگو کردن ظرفیت های اقتصادی منطقه، نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و توسعه منطقه ایفا کنند.
رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از طرف ‌مردم نهایت قدردانی را از مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید برای توجه ویژه به مناطق مرزی را دارم.
وی مهار آب های مرزی و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را از سیاست های موفق کشور دانست و افزود: رهبری نیز توجه ویژه ای به این مدیریت منابع آبی دارند که باید سرمشق عملکرد مسوولان قرار گیرد.
خضری با بیان اینکه تمامی وزاری نیرو در دولت روحانی توجه ویژه ای به مناطق مرزی داشتند، اظهار داشت: طرح هایی که امروز در شهرستان پیرانشهر به بهره برداری می رسند، انقلابی در حوزه کشاورزی منطقه محسوب می شود که می توان آن را به سمت صنعت نیز سوق داد.
وی ادامه داد: با وجود تهدید های خارجی، تلاش دولت در حوزه تولید سبب شده که شعار سال در مسیر عملی شدن قرار بگیرد.
وی افزود: از سال 1395 تاکنون نزدیک به 50 هزار میلیارد ریال در حوزه آب استان هزینه شده است که بیش از 70 درصد آن در برای طرح های سردشت و پیرانشهر هزینه شده است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت با بیان اینکه برخی از نیروگاه های برق در مناطق مرزی در پنج کیلومتری مرزها واقع شده اند، گفت: این موضوع نشان دهنده اوج وجود امنیت در منطقه است که باید قدردان آن بود‌.
وی همچنین احداث اتوبان نقده- پیرانشهر- تمرچین را از مصوبات سفر اخیر رییس جمهوری به آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: احداث این اتوبان نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.
وی با قدردانی از زحمات استاندار آذربایجان غربی در توجه به مناطق مرزی، اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش سوخت‌ به پنج هزار خانواده نوار مرزی تعلق گرفته است که جا دارد از استاندار حامی مرزنشینان و فساد ستیز تشکر کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربایجان غربی شد.
3214/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.