به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ساعت 15:15 دقیقه امروز /سه شنبه/ از طریق فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو وارد آذربایجان غربی شد که با اهتمام دولت تدبیر و امید در کمتر از 2 سال به صورت جهادی احداث شده و سال گذشته به بهره برداری رسید.
ماکو صبح امروز شاهد بارش شدید باران بود که بعد از ساعتی بند آمد؛ بالاخره وضعیت هوا در فرودگاه مساعد شد و هیچ گونه تاخیری در زمان پرواز ریاست جمهوری به این فرودگاه به وجود نیامد.
روحانی که 28 آبان سال گذشته در جایگاه رییس جمهورری به آذربایجان غربی سفر کرده بود، عصر امروز تنها پس از گذشت 6 ماه بار دیگر در این استان مرزی حضور یافت؛ وی با احتساب سفر امروز برای سومین بار در جایگاه رییس جمهوری به آذربایجان غربی سفر می کند؛ نخستین سفر استانی روحانی نیز به این خطه بود تا توجه ویژه اش نسبت به ارتقای شاخص های توسعه این استان مرزی بیش از پیش مشخص شود.
وی در بخشی از سخنرانی خود در این سفر از خاطرات خوشش در سال های گذشته سخن به میان آورد و گفت که «در سال های گذشته عمده سفرهایی که به مناطق مختلف انجام می دادیم برای توسعه امنیت مناطق بود و یکی از این سفرها در سال 1360 توسط کمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی به منطقه پیرانشهر و سردشت انجام شد که اکنون این سفرها تبدیل به آبادانی و امنیت برای مردم شده است.»
روحانی، خاطره «سفرهای فراوان به پیرانشهر و سردشت با آقای هاشمی» را در اذهان تداعی کرد و بدین ترتیب یاد آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از اطلاع رسانی درباره خدمات دولت اظهار گلایه کرد و گفت که «برخی از اعلام آمار می ترسند، زیرا در این صورت نمی توانند علیه دولت تبلیغ کنند و اعلام آمارهای پیشرفت و آبادانی برایشان سخت است.»
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در آیین شورای اداری که با حضور رییس جمهوری و برخی از اعضای هیات دولت در ماکو برگزار شد، اظهارنظر روحانی را بی پاسخ نگذاشت و گفت که «کارهای والای دولت توسط رسانه ها و صدا و سیما پوشش داده می شود و مردم قدردان مسووولان نظام هستند.»
رییس جمهوری همچنین در بخش با اشاره به رسیدن تراز آب دریاچه ارومیه به 5.3 میلیارد متر مکعب در سال جاری با خرسندی گفت که «امروز از اینکه حال دریاچه خوب است، خوشحالیم.»
وی ابراز امیدواری کرد که «وضعیت دریاچه ارومیه با تکمیل و افتتاح طرح های خاص در دست اجرا به نقطه مطلوب برسد.»
شایان ذکر است سفر دکتر روحانی در ماه رمضان انجام شد و به همین دلیل رییس جمهوری با احترام به فریضه روزه پس از اذان ظهر سفر خود را به مقصد ارومیه آغاز کرد.
به گزارش ایرنا افتتاح سد کرم آباد و شبکه آبیاری پایاب آن به عنوان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی کشور، افتتاح سدهای انحرافی «بویلاپوش» خوی و سد سردشت، بهره برداری از نیروگاه برق آبی و تصفیه خانه سردشت و شهر ربط، افتتاح سد سیلوه، کانال انتقال آب جلدیان به دریاچه ارومیه و شبکه آبیاری پایاب این سد و ورزشگاه 6 هزار نفری سلماس از جمله مهمترین طرح های افتتاحی در سفر یکروزه روحانی بود.
بر اساس اعلام استاندار آذربایجان غربی، در سفر یکروزه رییس جمهوری به این استان 27 طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی با چهار هزار و 465 میلیارد تومان هزینه کرد بهره برداری شد.
تعدادی از مسئولان و وزرای دولت از جمله «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس جمهوری را در این سفر همراهی کردند.
آذربایجان غربی با حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارای 17 شهرستان بوده و دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان برای جبران عقب ماندگی های گذشته در این استان سرمایه گذاری کرده است.
7129/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.