حجت الاسلام ناصرخدایاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشادت ها و مبارزات این مجاهد نستوه باید به نسل جدید منتقل شود تا نسل امروز با ابعاد شخصیتی این مبارز آشنا شوند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ و ماندگاری خاطرات و رشادت های این مجاهد نستوه گفت: جامعه و نسل امروز باید با زندگی، مبارزات و تلاش های بی نظیر این روحانی مبارز آشنا شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین حسنی بخشی از تاریخ آذربایجان است و این تاریخ باید با دقت تمام به نسل امروز منتقل شود.
وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی از جمله شخصیت های تاثیرگذار و ماندگار استان است و رشادت ها و مجاهدت های وی قبل و پس از انقلاب برکسی پوشیده نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: دوم بهمن 57 از برجسته ترین فرازهای زندگی ایشان است و این مجاهد نستوه نخستین مبارزه مسلحانه علیه رژیم ستمشاهی را فرماندهی کرد و با این مبارزه ابهت رژیم طاغوت را درهم شکست.
حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی پس از انقلاب نیز از پای ننشت و این بار به شکلی دیگر مبارزه خود را ادامه داد چنانکه رشادت و فداکاری های وی هنوز در ذهن ها نقش بسته است.
وی افزود: این مجاهد نستوه در جنگ تحمیلی هم علاوه بر حضور در میدان جنگ به دفاع از جان و مال و مردم پرداخت و آنها را از گزند اشرار نگه داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه این عالم مبارز از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود، افزود: تاسیس حوزه های علمیه، تربیت طلاب و تربیت مدرس از اقدامات چشمگیر این مبارز است.
وی صراحت، شجاعت، ایثارگری، ساده زیستی و ولایتمداری را از بارزترین ویژگی های این مجاهد نستوه عنوان کرد و گفت: بهترین دلیل برای اثبات شخصیت، فضایل و ایثارگری و رشادت این عالم مجاهد حضور پرشورمردم در مراسم تشیع جنازه آن مرحوم بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسنی صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده است و روایت ایثار و فداکاری های وی هرگز از ذهن ملت قهرمان این خطه از ایران اسلامی پاک نمی شود.
حجت الاسلام حسنی در مبارزه مسلحانه مردم ارومیه با طاغوت و پس از آن با عوامل ضد انقلاب، تشکیل اولین بسیج مردمی انقلاب اسلامی، خنثی سازی توطئه حزب دمکرات در نقده، دفاع از پادگان پیرانشهر و دهها رویداد تاریخی آذربایجان و کردستان نقش محوری داشت.
وی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی بود، در اوایل انقلاب با بسیج مردم علیه تجزیه طلبان در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد کینه دشمن واقع شد؛ چند بار نیز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
این مجاهد نستوه در سال 1306 شمسی در «بزرگ آباد» ارومیه متولد شد و پس از عمری مبارزه و تلاش در سن 91 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
امسال اولین سالگرد رحلت این مجاهد نستوه است.
8135/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.