به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولیها روز سه شنبه در آیین افتتاح سد سیلوه پیرانشهر افزود: با احتساب هزینه هایی که در زمینه انتقال آب پروژه زاب به دریاچه ارومیه انجام شده بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این خطه در زمینه طرح های آب رسانی و زه کشی انجام شده است.
وی اضافه کرد: با احتساب هزینه های انجام شده برای طرح های حوضه سد سیلوه 2 هزار و 700 میلیارد تومان از این طرح ها به بهره برداری رسیده و 2 هزار و 300 میلیارد تومان از سرمایه گذاری انجام شده نیازمند دستور رییس جمهوری است تا در زمینه پرداخت مابه تفاوت ارز بتوان تمام شبکه های آبیاری زهکشی را که در طرح های مرزی در غرب و شرق و شمال شرق سرمایه گذاری شده است، به بهره برداری رسانید.
حاج رسولیها با قدردانی از پیمانکاران و مشاوران طرح های اجرا شده در منطقه گفت: تمامی این عوامل نشان از عزم جدی همگان برای توسعه ایران اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه می توان استفاده مناسبی از سد در حوزه صنعت داشت، اضافه کرد: اولویت اصلی در این راستا باید جذب سرمایه گذار باشد.
سید علی ترابی، فرماندار پیرانشهر نیز در این نشست، افتتاح شبکه آبیاری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان و خط لوله انتقال آب 22.4 کیلومتری را از برکات تلاش دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: همه این طرح ها در راستای تحقق شعاری است که توسط مقام معظم رهبری برای سال جدید برگزیده شده است.
وی پیرانشهر را یکی از زرخیزترین شهرهای کشور دانست و ادامه داد: خاک حاصلخیر، آب کافی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان می تواند پتانسیلی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.
فرماندار شهرستان پیرانشهر رسانه ها را بال های توسعه منطقع دانست و گفت: رسانه ها می توانند با بازگو کردن ظرفیت های اقتصادی منطقه نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و توسعه منطقه ایفا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز /سه شنبه/ به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی وارد فرودگاه ماکو در شمال آذربایجان غربی شد.
7125/3214/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.