امروز با حضور دکتر روحانی بیش از 1500 میلیارد تومان طرح زیرساختی و اشتغال زایی درمنطقه آزاد ماکو افتتاح و کلنگ زنی می شود.

بهره برداری از پایاب و سد مخزنی کرم آباد بر رودی رودخانه ارس در شهرستان پلدشت از جمله طرحهای افتتاحی است . این طرح با اعتبار 17 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 6500 نفر آماده بهره برداری است.

در سفر امروز دکتر روحانی 2 طرح عمرانی شامل سد کرم آباد و تصفیه خانه و آب شیرین کن در این شهرستان افتتاح می شود.

2 طرح دیگر شامل ایستگاه پمپاژ خط انتقال آب به 2هزار و 90هکتار از اراضی دشت «زیدون» و گازرسانی به 33 روستای این شهرستان نیز در این سفر کلنگ زنی می شود.

عملیات اجرایی سد مخزنی کرم آباد توسط شرکت آب منطقه آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید و در سال 1394آغاز شد،  که برای ساخت این طرح ارزشمند 670میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است که با آبگیری و بهره برداری از این سد و با توسعه کشت و صنعت در این منطقه برای 6 هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

احداث و راه اندازی تصفیه خانه و آب شیرین کن شهرستان نیز از دیگر طرحهای افتتاحی است که از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، اعتبارات داخلی آب و فاضلاب شهری و مشارکت مالی سازمان منطقه آزاد ماکو 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

احداث این تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید و در سال 1395 آغاز شده و  با احداث این تصفیه خانه جمعیت 12 هزار نفری شهر پلدشت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده و برای 20 نفر اشتغال ایجاد می شود.

کارخانه سیمان مهر ماکو (مرحله اول) نیز که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در سال 1393 آغاز با اعتبار یک هزار و 313 میلیارد و 918 میلیون ریال و اشتغالزایی 80 نفر احداث شده، امروز آماده بهره برداری است؛ ظرفیت تولید این کارخانه یک میلیون و 300 هزار تن در سال می باشد.

بهره برداری از کلینیک دندانپزشکی دیجیتال با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری در منطقه آزاد ماکو است.

در سفر امروز روحانی همچنین مرکز نوآوری، رشد و شتاب دهی هوشمند منطقه آزاد ماکو نیز افتتاح می شود؛ به منظور تقویت اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی به رشد استارتاپ ها توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار 2 میلیارد و سیصد میلیون ریال با اشتغالزایی 8 نفر در مساحت 900 متر مربع اجرا شده است.

دفتر پلیس مهاجرت و اتباع خارجی منطقه آزاد ماکو نیز به منظور تسهیل و بهبود امورات گذرنامه ای و مهاجرتی اتباع خارجی با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها و تجهیزات اداری توسط سازمان منطقه آزاد با اعتبار 6 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 12 نفر نیز آماده افتتاح در سفر امروز رییس جمهوری است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.