به گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین افتتاح سد کرم آباد پلدشت که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از طرح های آب افتتاحی در روز جاری بهره مند می شود.
وی اضافه کرد: این طرح ها با هزینه 22 هزار میلیارد ریالی در ادامه پروژه های توسعه منابع آب و خاک ایران در استان های مرزی به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها در حوزه سدهای کرم آباد پلدشت، سیلوه پیرانشهر، سردشت و بویلاپوش خوی اجرا شده است، اضافه کرد: امروز سه سد، سه ایستگاه پمپاژ، دهها کیلومتر کانال و خط لوله انتقال آب افتتاح می شود.
وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح ها 46 هزار و 500 هکتار آب اراضی زیرمجموعه این طرح ها بهره مند می شود.
وزیر نیرو ادامه داد: از عواید اجرای این طرح ها بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر استفاده می کنند که رقم جمعیتی قابل توجهی است.
اردکانیان از اشتغال مستقیم 117 هزار نفر در مراحل ساخت و بهره برداری از این طرح ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آن 40 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این طرح ها اشتغال داشته اند.
به گزارش ایرنا، امروز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی طرح های عمرانی، خدماتی و زیربنایی به ارزش چهار هزار و 465 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
طرح های آب و خاک مهمترین طرح های افتتاحی در سفر یکروزه رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.