ولی محبوبی استاد خوشنویسی و رئیس انجمن خوشنویسان خوی مقام دوم جشنواره بین المللی خوشنویسی کشورهای جهان اسلام ( آرسیکا ) در کشور ترکیه را کسب کرد .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی در یازدهمین جشنواره خوشنویسی کشورهای جهان اسلام ( آرسیکا) که با حضور ۴۵۰ هنرمند خوشنویس از ۳۷ کشور به میزبانی ترکیه با موضوع آیات قرآنی برگزار شد  ولی محبوبی توانست در رشته نستعلیق در بین هنرمندان  کشورهای اسلامی مقام دوم را ازآن خود کند و نام شهر خوی و کشور ایران را جاودانه کند .
طی مراسمی در مرکز فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در تهران با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ، سفیر ترکیه در ایران ،پروفسور دکتر خالد ارن مسئول فرهنگی و هنری آرسیکای ترکیه و جمعی از اساتید خوشنویس و نمایندگان مجلس لوح سپاس و جایزه این جشنواره به ولی محبوبی این استاد خوشنویسی اهدا شد .
پیمان تابان فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک این رویداد و اتفاق مهم فرهنگی و هنری به جامعه هنری خوی اظهار کرد : کسب این مقام ارزشمند هنری در بین ۴۵۰ شرکت کننده از ۳۷ کشور توسط هنرمند خوی نشان دهنده جایگاه ،غنا و ارزش فرهنگ و هنر ایران اسلامی است .
وی تصریح کرد: این نوع حرکت ها الگوی مطلوب برای نسل های جدید در بخش فرهنگ و هنر است .
ولی محبوبی این خوشنویس حائز مقام دوم جشنواره بین المللی خوشنویسی کشورهای جهان اسلام در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رقابت تنگاتنگ هنرمندان از کشورهای اسلامی اظهارکرد : وقتی سخن از کشور ایران و فرهنگ و هنرغنی آن است قلم ها به رقص آمده و روح را می نوازند .
وی تصریح کرد: فرهنگ غنی ایران اسلامی هنرمندان ارزشمندی را در خود پرورانده است و اینجانب نیز بعنوان قطره کوچکی از آن دریای فرهنگ و هنر و بعنوان نماینده هنری مردم ایران در مسابقات بین المللی شرکت نمودم و توانستم رتبه دوم رادر رشته نستعلیق کسب نمایم .

به گزارش ایسنا؛ ولی محبوبی از مدرسان انجمن خوشنویسی است که در حال حاضر ریاست انجمن خوشنویسان شهرستان را بر عهده دارد این هنرمند خوشنویسی در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی شرکت نموده است و آثار متعدد خوشنویس گرانسنگی در کارنامه هنری خودش به یادگار گذاشته است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.