حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر قرار گرفته‌ایم، افزود: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شده است و فراموش شدنی نیست.
وی با اشاره به اینکه مقاومت در مقابل دشمن می‌تواند عزت و غرور برای یک کشور به ارمغان بیاورد، اظهار داشت: ایران اسلامی در هشت سال جنگ نابرابر در مقابل دشمنان با مقاومت خود عزت و سربلندی را در تقویم ایران اسلامی رقم زد.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در جنگ تحمیلی کسی در مخیله‌اش هم نمی‌گنجید، که ارتش تا بن دندان مسلح حزب بعث عراق 34 روز فقط در دروازه‌های خرمشهر زمین‌گیر شود.
سرایی افزود: مردان دلیر و غیور ایران اسلامی با دفاع قهرمانانه خود معادلات جنگ را در دنیا متحول کردند و ثابت کردند با پایمردی و روحیه شهادت طلبی می‌توان بر دشمن غلبه کرد.
وی با اشاره به گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایشان از دفاع مقدس به عنوان گنج گرانبها یاد می‌کنند، اظهار داشت: باید ابعاد این نظریه توسط نخبگان جامعه واکاوی و تحلیل شود تا نسل‌های آینده کشور از این گنجینه گران‌بها به نحو احسن بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه حضور جوانان کشور در کاروان‌های راهیان نور و سرزمین دفاع مقدس پیامی جز زنده نگه داشتن شهدا ندارد، گفت: این رویدادهای فرهنگی و تربیتی نشان می‌دهد که دشمن با هیچ توانی نمی‌تواند رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا را از ذهن جوانان ایران اسلامی پاک کند.
حجت الاسلام سرایی با اشاره به اینکه اخلاص در عمل و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس، جوانان را مجذوب فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی کرده است، افزود: حضور آنها در سرزمین‌های مقدس جبهه و جنگ نشان می‌دهد که ملت ما با شهدا مانوس هستند و آنها را فراموش نکرده‌اند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: جوانان این مرز و بوم با نثار خون خود استقلال و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند و ما باید یاد شهدا را برای همیشه زنده نگه داریم.
وی بر لزوم نکوداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر تاکید کرد و گفت: بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفته این یک برگ زرین از افتخارات بی‌شمار نظام است.
6009/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.