رضا منافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود 613 روستا در این شهرستان افزود: 62 درصد از اماکن روستایی در این منطقه سنددار شده است.
وی افزود: متقاضیان این طرح می توانند مدارک خود را به دهیاری تحویل داده و از سفر به شهر خودداری کنند که در این صورت کارشناسان این اداره به دهیاری روستاها مراجعه می کنند و اسناد لازم را تحویل می گیرند.
وی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددار کردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.
مدیر بنیاد مسکن ارومیه اضافه کرد: حضور کارشناسان این نهاد در روستاها منجر به کاهش هزینه های اضافی برای متقاضیان می شود.
منافی گفت: سرعت بخشیدن به اجرای طرح سند دار کردن اماکن روستایی نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.
به گزارش ایرنا 613 روستا با 62 هزار و 77 واحد مسکن روستایی در ارومیه وجود دارد که طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان اجرایی شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح ها به شمار می رود.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.