رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 368 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی استان به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، رسول جلیلی در جمع خبرنگاران باشاره به سفر رییس جمهور به استان گفت: 368 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری بالغ بر2050 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای  4088 نفر در سطح استان با دستور رییس جمهوری افتتاح می شود.
جلیلی با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از مهمترین دغدغه های رئیس جمهور و دولت دوازدهم است، اظهارکرد: طرح های آماده بهره برداری در بخش کشاورزی استان همزمان با این سفر شامل اجرای سیستم های نوین آبیاری ، مرمت و بازسازی انهار و لایروبی قنوات ، شبکه فرعی ابیاری و زهکشی، پوشش بتنی کانال و استخر ذخیره آب کشاورزی، تکمیل سایت های گلخانه ای، طرح های مرتبط در زیر بخش های صنایع تبدیلی و غذایی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، طرحهای منابع طبیعی وآبخیزداری و مدیریت شیلات است.   وی اصلاح الگوی کشت، توسعه و ترویج آبیاری های مدرن در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه با هدف صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی را از مهمترین برنامه های سازمان در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود : در این راستا بیشترین طرحهای اماده بهره برداری در این سفر مربوط به طرح های مدیریت آب و خاک با تعداد 329 طرح است.
جلیلی اضافه کرد: از طرح های شاخص و اثرگذاری که در دولت تدبیر و امید با مساعدت مقام معظم رهبری در استان های غربی کشور از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار گردید، طرح احداث شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی با سطحی معادل 61 هزارو570 هکتار یکی از استانهای پیشرو در اجرای این طرح می باشد که اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان تا پایان سال 97 برای اجرای این طرح تصویب و مبلغ 1260 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است وتاکنون عملیات اجرایی 56 هزار هکتار از این سطوح به اتمام رسیده و درصورت تامین آب توسط وزارت نیرو قابل بهره برداری خواهد بود.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه از کل مساحت طرح  حدود 6 هزارو259 هکتار در حال بهره برداری است، افزود: در 5 هزارو570 هکتار باقیمانده عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی  95 درصد دردست اجراست.
وی ابراز امیدواری کرد با همدلی و همزبانی به وجود آمده در بین دستگاه های اجرایی و مردم استان بتوانیم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری را در سال رونق تولید اجرایی و عملیاتی سازیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.