فرماندار پیرانشهر گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی؛ 3 طرح عمرانی در پیرانشهر به ارزش بیش از ۱۰۰۳ میلیارد ریال افتتاح می شود.

سید علی ترابی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه در سفر قریب الوقوع دکتر روحانی به آذربایجان غربی چند طرح عمرانی در بخش های آبیاری-کشاورزی و احیای دریاچه ی ارومیه به صورت ویدیو کنفرانس در این شهرستان افتتاح خواهند شد گفت: یکی از پروژه های در دست افتتاح، طرح آبیاری قطره ای و بارانی در وسعت بیش از ۱۳ هزار هکتار می باشد که از این میزان، ۳۷۰۰ هکتار از بخش ثقلی شبکه پیرانشهر و ۳۰۰ هکتار بخش ثقلی شبکه حاجی ابراهیم با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۳ میلیارد ریال آماده افتتاح می باشد.

ترابی با اشاره به اینکه اعتبار این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، افزود: برای اجرای طرح های آبیاری ۲.۷۴ فلوم بتنی و ۷۴ کیلومتر لوله گذاری با اقطار ۱۶۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر انجام شده است.

وی در رابطه با طرح های افتتاحی احیای دریاچه ارومیه گفت: دکتر روحانی در این سفر کانال انتقال  آب سد سیلوه به دریاچه ارومیه (جلدیان) به طول ۲۲.۵ کیلومتر را نیز از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح خواهند کرد. همچنین افتتاح  شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه در چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز از دیگر طرح های افتتاحی در شهرستان است.

فرماندار پیرانشهر در رابطه با هدف از اجرای این طرح ها گفت: با توجه به اینکه پیرانشهر یکی از شهرهای پر بارش کشور محسوب می شود، همزمان با احداث سدهای سیلوه و کانی سیو، طرح آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی نیز کلید خورد که با بهره برداری این طرح ها  فرصت های جدید شغلی در منطقه ایجاد می شود و علاوه بر افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی، در مصرف منابع آبی نیز صرفه جویی خواهد شد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.