«سیدعلی ترابی» شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پروژه تجهیز زمین های کشاورزی پیرانشهر به آبیاری قطره ای و بارانی در وسعت حدود 13هزار هکتار در حال اجراست، افزود: اجرای این طرح در 9 هزار هکتار دیگر از اراضی تحت پوشش نیز با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می شود، اضافه کرد: شبکه آبیاری و زهکشی سد سیلوه به وسعت چهار هزار هکتار شامل شبکه آبیاری درجه یک و دو بوده که توسط شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اجرا شده است.
وی بیان کرد: کانال انتقال آب جلدیان با 22.5 کیلومتر طول نیز از طریق ویدئوکنفرانس و توسط رییس جمهوری افتتاح می شود تا 51.46 میلیون مترمعکب آب صرفه جویی شده در بخش کشاورزی این شهرستان را از سد سیلوه به دریاچه ارومیه منتقل کند.
وی سومین طرح عمرانی افتتاحی در سفر قریب القوع دکتر روحانی به آذربایجان غربی را شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه در چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی عنوان کرد که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا شده است.
«ترابی» این طرح ها را از جمله دستاوردهای طلایی دولت در بخش اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها فرصت های جدید شغلی در منطقه ایجاد می شود و علاوه بر افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی، در مصرف منابع آبی نیز صرفه جویی خواهد شد.
به گزارش ایرنا پروژه تجهیز 13 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به آبیاری قطره ای و بارانی با احداث دو سد «کانی سیو» و «سیلوه» در پیرانشر کلید خورد؛ پروژه ای که می تواند در رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان مرزی تاثیرگذار باشد.
پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و با میانگین بارندگی 700 میلی متر در سال یکی از شهرهای پربارش منطقه به شمار می رود؛ این شهرستان مرزی دارای منابع آب و خاک ارزشمند و رودخانه های فصلی و دایمی متعدد است.
9915/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.