علی مکرمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیش از هفت و نیم کیلومتر از رودخانه های میان گذر داخل شهر و رودخانه های مناطق روستایی لایروبی شد که این امر نقش موثری در کنترل سیلاب ها داشت.
وی بیان کرد: با لایروبی رودخانه، خطر جاری شدن سیلاب از شهر تکاب و مناطق روستایی رفع و جریان سیل در حاشیه های این شهر هدایت شد.
فرماندار تکاب اظهار داشت: این شهرستان از جمله شهرهای کشور بود که در جریان سیلاب اخیر آسیب ندید و لایروبی به موقع رودخانه های این شهر در این زمینه بسیار موثر واقع شد.
مکرمی با بیان اینکه پاکسازی و لایروبی رودخانه های داخل و حاشیه شهر تکاب موجب بهبود وضعیت بهداشتی رودخانه و ارتقای سطح بهداشت محیط شد، اضافه کرد: با توجه به بارش های فصلی و وقوع سیلاب های شدید در منطقه، لایروبی و پاکسازی رودخانه ها از شاخ و برگ درختان و گیاهان زاید موجب هدایت مسیر سیلاب شده و از بروز خسارت سیلاب برای منازل مسکونی حاشیه رودخانه ها جلوگیری کرد.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه کیلومتر از رودخانه های روستاهای «سبیل»، «کوسه پیری»، «نبی کندی» و «قینرجه» نیز پاکسازی و لایروبی شده است.
به گزارش ایرنا تکاب دارای 2 رودخانه اصلی است که از داخل شهر می گذرد و چند رودخانه در حاشیه های شهر است که در زمان بارش های شدید، سیلاب در آنها جاری می شود.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.