حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اخذ سند برای رقبه های استان طی سه سال اخیر با 85 سال قبل از آن برابری می کند، اضافه کرد: اخذ سند نخستین گام در تثبیت مالکیت موقوفات به شمار می رود.
وی افزود: در این مدت با ثبت بیش از 500 وقف جدید در سطح استان، شمار موقوفات به بیش از 6 هزار و 400 فقره رسید که این امر خود نشان از دستاورد‌های مهم ناشی از اطلاع رسانی و عملکرد اوقاف دارد.
حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به افزایش درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی بیان کرد: درآمد موقوفات این استان در سال 1397 نسبت به سال‌های گذشته 2 برابر افزایش یافت و امیدواریم در سال جاری نیز این امر تحقق پیدا کند.
وی میزان درآمد موقوفات استان در سال گذشته را 130 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به روز نبودن نرخ مال الاجاره علت اصلی افزایش نیافتن درآمد موقوفات استان در سال‌های گذشته بوده است.
حجت الاسلام جوانبخت اظهار داشت: هم اکنون اوقاف استان 30 میلیارد ریال از مستاجران حقیقی مطالبه دارد و علاوه بر این نیز 730 میلیارد ریال بدهی دستگاه های دولتی به اوقاف نیز مستندسازی شده که شامل 200 ملک مورد ادعای این سازمان است.
وی با اشاره به اعزام افراد نیازمند به عتبات عالیات و اماکن مقدس مذهبی از سوی اوقاف، گفت: این اشخاص نیازمند از محل درآمد موقوفات به صورت رایگان به این اماکن اعزام می‌شوند و سال گذشته نیز 70 نفر به کربلای معلی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه عدم اطلاع و اشراف از مسایل شرعی موقوفات و قوانین آن سبب بروز مشکلاتی شده است، خاطر نشان کرد: از مسوولان درخواست می کنیم تا در بخش مطالبه های دولتی، پشتیبان معنوی وقف باشند تا خدمات رسانی بهتری به مردم انجام بگیرد.
به گزارش ایرنا مرمت، احیا و آبادانی موقوفات و اجرای امینانه نیت های واقفان وظیفه مهم سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود؛ این سازمان براساس نیازهای روز به چهار حوزه بهره‌ وری و اقتصادی، حقوقی و ثبتی، فرهنگی و اجتماعی و توسعه منابع و پشتیبانی تقسیم شده است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.