سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: سالانه در آذربایجان غربی بیش از 290 هزار متر مربع فرش دستباف تولید و به بازار های داخلی و خارجی ارسال می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد دهقان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان غربی با 224 واحد کارگاه تولید فرش دستباف و کارگاه های خانگی برای تعداد 72 هزار نفر شغل پایدار ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت  آذربایجان غربی عنوان کرد: آذربایجان غربی با ثبت فرش افشار تکاب و فرش ماهی خوی به عنوان دو برند فرش استان و تولید سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف یکی از قطبهای فرش در کشور می باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران خارجی از طریق آژانس های مسافرتی به کشورمان سفر می کنند وبازدید از موزه ها و بازارها در برنامه سفر آنان وجود دارد افزود: جهت ارتقاء سطح آشنایی راهنمایان گردشگری برای انتقال اطلاعات کلی درباره فرش دستباف ایران دوره آموزشی ملی در این راستا برگزار شده است.

دهقان همچنین در این راستا عنوان کرد: راهنمایان گردشگری با داشتن اطلاعات کافی در مورد فرش دستباف ایران می توانند این هنر اصیل را بهتر به گردشگران معرفی کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در خصوص برنامه های سازمان صنعت،معدن وتجارت جهت رونق تولید فرش دستباف نیز بیان کرد: برگزاری نمایشگاه های ویژه فرش ، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و همچنین تداوم اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از برنامه های سازمان در سال جاری است.

به گزارش ایسنا ؛ قالی و قالیچه‌های نفیس و گرانبهای افشار محبوبیت خاصی در بازارهای جهانی فرش دارد و از حیث رنگ و مرغوبیت و طرز بافت و نقشه؛ دارای بهترین کیفیت می باشد. قالیچه‌های آن، چنان ظریف، توسط زنان و دختران ماهر و هنرمند افشار بافته می‌شود که می‌توان آنرا در کیف دستی جای داد.

فرش تکاب یا "آهنین فرش" افشار تکاب به عنوان برند ملی ثبت شده است. فرش افشار تکاب با طرح ها و نقشه های متنوع از فرشهای شناخته شده است که به سبب شیوه بافت خاص قالیبافان تکابی از استحکام و دوام کم نظیری برخوردار است.

فرش خوی  نیزبا نام تجاری "ریزماهی" برای حفظ اصالت و ماندگاری به ثبت ملی رسیده است. فرش ریز ماهی خوی با قدمت هزار ساله در رج شمارهای 22 الی 70 و با استفاده از مواد اولیه مرغوب، پشم، پنبه، کرک و ابریشم با گره ترکی و رنگ آمیزی های متنوع در ابعاد مختلف تولید می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.