حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و 528 نفر از این تعداد مراحل گزینش و تشکیل پرونده خود را طی کرده و فعال هستند.
وی ادامه داد: طرح خادم یاری از طرح های شایسته ای است که می تواند نقش مهمی در اتصال مردم با بارگاه حضرت امام رضا (ع) ایفا کند.
وی بیان کرد: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (ع) تنها به حرم ایشان محدود نمی شود و عاشقان این امام کریم می توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه خادم یاران علاوه بر اینکه می توانند در طول سال برای چند روز در حرم امام رضا (ع) کشیک دهند، اعلام کرد: همچنین این افراد در شهر و روستای خود در زمینه های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و زمینه های مرتبط با تخصص خود به صورت افتخاری خدمت می کنند.
مسوول دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی گفت: اعزام محرومان بالای چهل سال به مشهد، خدمات دهی در زمینه اشتغال، اعطای وام های قرض الحسنه تهیه جهیزیه، خدمات رسانی سلامت به محرومان، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و تهیه و توزیع بسته های ارزاق و کمک مردمی آستان قدس رضوی با مشارکت خیران از خدمات این نهاد است.
حجت الاسلام نوروزنژاد اظهار داشت: همچنین طی امسال 176 زائر اولی از آذربایجان غربی با حمایت آستان قدس رضوی در قالب چهار کاروان به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شده است.
وی اضافه کرد: مدت زمان اسکان این زائران سه روز بوده و محل اسکان آنها نیز در زائر شهر رضوی است.
به گزارش ایرنا، در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده است تا عموم علاقه مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی داشته باشند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.