محسن مددی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و هم افزایی توانایی های فعالان بخش معدن و با هدف توانمند سازی کارکنان فعال در حوزه های مختلف بخش مهندسی معدن استان از طریق اجرای دوره های آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی و سازمان نظام مهندسی معدن منعقد شده است.
وی اضافه کرد: شناسایی و معرفی متقاضیان دوره های آموزشی، همکاری در اجرای دوره های آموزشی محیط کار واقعی، تامین تجهیزات و مواد مصرفی دوره های آموزشی مطابق با استانداردهای مربوطه، تامین مربی واجد شرایط و دارای صلاحیت حرفه ای جهت ارائه آموزش های مهارتی از جمله تعهدات سازمان نظام مهندسی معدن استان در این تفاهم نامه است.
وی بیان کرد: تامین فضا و تجهیزات کمک آموزشی در یکی از مراکز آموزش فنی حرفه ای در دسترس جامعه هدف، نظارت بر اجرای صحیح و مطابق استانداردهای آموزشی دوره های در حال اجرا، برگزاری آزمون و اعطای گواهینامه به شرکت کنندگان در دوره ها پس از طی آزمون های کتبی و عملی از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در قالب این تفاهم‌نامه به شمار می رود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: کمبود مهارت در حوزه معدن از جمله مشکلات این بخش در استان است که امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم نامه گام های بلندی در راستای حل این مشکل برداشته شود.
مددی افزود: اداره کل آموزش های فنی و خرفه ای در بخش های مختلف آماده ارائه آموزش های مهارتی است و تاکنون حدود 20 تفاهم نامه در همین راستا منعقد شده است.
به گزارش ایرنا سالانه افزون بر 40 هزار نفر در آذربایجان غربی آموزش مهارتی دریافت و گواهینامه الکترونیکی دریافت می کنند.
دهها معدن فعال در آذربایجان غربی وجود دارد که مهارت اندوزی کارکنان آنان می تواند در بهبود راندمان این بخش موثر باشد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.