قربان انوشه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 400 هنرمند در سطح کارگاه های خانگی فرش دستباف به هنرآفرینی مشغول بوده که در حال حاضر از این تعداد حدود 115 نفر تحت پوشش بیمه قالی بافان هستند.
وی ادامه داد: این تعداد فرشباف در 536 کارگاه قالی بافی خانگی مشغول فعالیت هستند که 116 کارگاه روستایی و 27 کارگاه بخش محمدیار است.
وی اظهار داشت: فرش این منطقه به لحاظ زیبایی، نقش و کیفیت مواد اولیه بی نظیر است و سالانه 300 مترمربع انواع فرش‌های دستباف در سبک های مرینوس و فرش تمام ابریشم توسط فعالان این بخش تولید و روانه بازار می شود.
وی اضافه کرد: فرش دستبافت این منطقه به دلیل جایگاه ویژه ای که از گذشته تاکنون داشته است، می تواند در جهت توسعه صادرات در منطقه نقش مهمی داشته باشد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: 2 میلیارد و 450 میلیون ریال برای کارگاه های قالیبافی طی سال گذشته اختصاص یافته بود که این رقم تا به امروز رضایت بخش بوده است.
به گزارش ایرنا در نقده چهار نوع فرش بافته می‌شود که تابلوفرش، زرنیم، قالی، قالیچه و ریزماهی خوی را شامل می‌شود، ولی در این میان نبود مواد اولیه برای بافت قالی و قالیچه در نقده یکی از مشکلات اساسی و جدی به شمار می رود و قالی بافان برای تهیه مواد اولیه مجبور به طی مسافت های طولانی به شهرهای همجوار به خصوص بناب، میاندوآب، تبریز هستند.
شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.