به گزارش ایرنا، رضا پورمقدم عصر روز پنجشنبه در نشست تبیین «گام دوم انقلاب» در دانشگاه آزاد خوی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی ظرفیت و توانمندی های فراوان دارند،‌ افزود: ظرفیت های گسترده ایران اسلامی از بعد منابع انسانی به خصوص جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه محور رهنمودهای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان گرایی استوار است، خاطر نشان کرد: در این بیانیه تاکید شده که جوانان با تقویت مسولیت پذیری در وجودشان و حفظ آمادگی باید مدیریت در سطوح کلان، میانی و پایینی کشور را بر عهده گیرند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خوی اضافه کرد: بیانیه گام دوم از نظر شاخص های فرهنگی، زیرساخت های فرهنگی و آداب و رسوم و اخلاق اجتماعی و مبانی معرفتی انقلاب اسلامی به لحاظ معرفتی دین و دنیا را کنار هم مطرح کرده است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه پیشرفت جمهوری اسلامی را در سایه اعتماد به جوانان در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی توصیف کرده اند و از نظر ایشان انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر فطرت پاک بشریت است
وی ادامه داد: حمله در ذات فرهنگ استکبار بوده و دفاع مردم ایران و مظلومین جهان در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ماست.
«پورمقدم» تاکید بر فناوری، علم و دانش و سرمایه انسانی را از دیگر محورهای بیاینه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: علم، ماهیتی ایدئولوژیک دارد و در حوزه علوم انسانی و اجتماعی جهت گیرانه عمل می کند لذا باید دقت کرد که سیاستگذاری و برنامه ریزی ها بر مبنای ملاحظه های اندیشه اسلامی و الهی انجام شود.
وی ادامه داد: تاکید رهبری بر استفاده از نسل جوان به عبارتی باز مهندسی نظام جمهوری اسلامی است و این نشان می دهد که کشور نیازمند نفس و هوای تازه است که این رویکرد در انتصابات اخیر ائمه جمعه هم قابل پیگیری است و می بینیم که افراد جوان جایگزین افراد قدیمی و مسن شده اند.
وی اظهار داشت: اقدامات خود را باید دانش مبنا و فرهنگ مبنا کنیم و گفتمان گام دوم را به یک ارزش و مطالبه عمومی تبدیل نمائیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب پس از 22 بهمن سال 1397 و وارد شدن انقلاب به 40 سالگی «بیانیه گام دوم انقلاب» را مطرح کردند؛ این بیانیه در هفت بند شامل علم و پژوهش، اقتصاد، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، سبک زندگی اسلامی و عزت ملی تدوین شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.