به گزارش ایرنا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر پلیس فتا در سلماس، گسترش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات را بزرگترین هدف فرماندهی انتظامی استان بیان کرد و گفت: ایجاد این مراکز در راستای برآورده کردن خواسته های مردم در فضای مجازی است.
سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا با اشاره به راه اندازی پلیس فتا در شهرستان ها گفت: هدف از این کار جلب اعتماد مردم و مقابله با جرایم اینترنتی، مالی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی در جامعه است.
وی افزود: در سال گذشته برای سرقت اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب مردم 90 درصد کل جرایم این فضا شناسایی و با تشکیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند که با راه اندازی پلیس فتا کار ماموران انتظامی در این بخش آسان و شناسایی جرایم آسان تر می شود.
وی بیان کرد: پلیس فتا ارتباط مردمی و نیز ارائه آموزش های لازم به مردم را در دستور کار دارد که در این راستا دغدغه ها و نگرانی های مردم در حوزه تهدیدات و آسیب های فضای مجازی کاهش می یابد.
وی بیان کرد: یک سارق حرفه ای در سلماس که مبادرت به سرقت ازخودروهای سنگین و سبک می کرد، دستگیر و نامبرده به 52 مورد سرقت از خودروها اعتراف کرد.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه سلماس نیز در آیین افتتاح پلیس فتا گفت: جامعه امروز و حرکت روزافزون به سوی توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی از جمله دلایلی است که لزوم برقراری امنیت را در فضای تبادل اطلاعات توجیه می کند.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.