«علی مصطفوی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ثبت نام از نامزدهای این انتخابات از دهم تا شانزدهم آذر سال جاری انجام می شود، افزود: فرمانداران، بخشداران، روسای مناطق شهرداری ها، روسا و سرپرستان سازمان های دولتی و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین مدیران کل صدا و سیمای مراکز استانها طبق قانون انتخابات در ردیف مسئولانی قرار دارند که استعفای آنان باید 6 ماه قبل از زمانبندی مورد پذیرش قرار بگیرد تا صلاحیت لازم را در انتخابات کسب کنند.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان این انتخابات باید از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند، اضافه کرد: ستاد انتخابات استان با مشخص شدن کمیته‌های 6 گانه آن و به تبعیت از ستاد انتخابات کشور برای برگزاری هرچه باشکوه تر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.
«مصطفوی» با تاکید بر اینکه مجریان و اعضای ستاد انتخابات باید چهار اصل اساسی را رعایت کنند، گفت: هر چقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد انقلاب ما بیشتر در برابر خطرها و تهدیدها بیمه می شود و مسوولان انتخابات باید با توجه به اصل مشارکت حداکثری، زمینه حضور گسترده مردم را فراهم کنند.
وی قانونمداری را یکی دیگر از اصول اساسی دانست و ادامه داد: امانتداری نیز اصل دیگری است که مجریان انتخابات باید به آن توجه داشته باشند زیرا آرای مردم امانتی است که به مسئولان انتخاباتی سپرده می شود.
وی چهارمین اصل اساسی را بی طرفی دانست و گفت: هیات های اجرایی و مسوولان انتخاباتی نباید سلایق خود را در روند انتخابات اعمال کنند.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اصل وحدت و همبستگی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی در این استان با پرهیز از دامن زدن به اختلاف های قومی از سوء استفاده و فرصت طلبی دشمنان جلوگیری کنند و بر ارائه برنامه های خود به مردم متمرکز شوند.
«مصطفوی» همچنین ضمن تشکر از افرادی که قصد کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: این افراد زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم می کنند.
به گزارش ایرنا انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 2 اسفند سال جاری و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
بر اساس احکام صادره از سوی استاندار آذربایجان غربی «علی مصطفوی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان «رییس ستاد انتخابات استان»، رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به عنوان «مسوول کمیته پشتیبانی»، عباس حسن خانی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان «مسوول کمیته امنیتی»، مصطفوی مدیر شبکه دولت و فناوری اطلاعات استانداری به عنوان «مسوول کمیته فناوری اطلاعات»، باقری مدیرکل حوزه و روابط عمومی استانداری به عنوان «مسوول کمیته اطلاع رسانی»، میرزایی مدیرکل حراست استانداری به عنوان «مسوول کمیته حراست و استعلامات»، شجاعی مشاور امور حقوقی استاندار به عنوان «مسوول کمیته حقوقی»، اردبیلی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان «دبیر ستاد انتخابات» و حیرت انگیز مدیرکل ثبت احوال استان به عنوان «عضو ستاد انتخابات استان» منصوب شدند.
انتخابات یکی از ارکان مردم سالاری در جامعه است و مردم با انتخاب نمایندگان خود می توانند علاوه بر نظارت بر عملکرد مقامات کشوری، در تعیین سرنوشت کشور نیز ایفای نقش کنند.
9939/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.