به گزارش ایرنا «سردار ابراهیم کریمی» روز پنجشنبه در جمع کارکنان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: ماموریت کلان این معاونت در حوزه پیشگیری تلاش برای ارتقای احساس امنیت با استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها، مراکز علمی و مذهبی است و بر اساس ضرورت های زندگی در اجتماع که متاثر از تغییرات اجتماعی است، معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی ایجاد شد و امروز یکی از معاونت های محوری نیروی انتظامی است.
وی اضافه کرد: جنس کار معاونت اجتماعی پیشگیری زمینه ای است یعنی این که فعالیت این معاونت مقدم بر پیشگیری انتظامی و کارهای فیزیکی و میدانی و مرحله جلوتر از آن یعنی پیشگیری اجتماعی است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف مهم این معاونت اطلاع رسانی به موقع و مناسب است؛ امری که می تواند در افزایش احساس امنیت جامعه نقش جدی ایفا کند.
وی ادامه داد: باید اقدامات و عملکرد مجموعه نیروی انتظامی در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان از طریق معاونت اجتماعی اطلاع رسانی شود.
وی اظهار داشت: کارشناسان آموزش همگانی می توانند با حضور در جامعه سطح آگاهی شهروندان را نسبت به پیشگیری از جرایم بالا ببرند.
سردار کریمی گفت: یکی از وظایف معاونت اجتماعی همپوشانی و همگرایی با سایر معاونت های نیروی انتظامی است و این موضوع باید در 2 حوزه درون بخشی و برون گرایی مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، معاونت اجتماعی یکی از معاونت های استراتژیک نیروی انتظامی است و جایگاه ویژه ای در اجرای ماموریت ناجا دارد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.