معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: آزمایشگاه جهاددانشگاهی استان برای دومین بار عنوان آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان را اخذ کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی دکتر حبیب ولی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: آزمایشگاه جهاددانشگاهی استان برای دومین بار گواهینامه تمدید آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان را به مدت 2 سال اخذ کرد.

وی اظهار کرد:عمده فعالیت آزمایشگاه جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در زمینه ازمایشگاه معتمد اداره استاندارد آنالیز انواع آبمیوه ها و نوشیدنی ها، کمپوت ها و کنسرو ها و انواع ترشی و مربا و همچنین آبلیمو می باشد .

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به تاکید و رویکرد مدیریتی واحد مبنی بر توسعه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی کیفی و فناورانه جدید و به روز  اظهار کرد: با افزایش دامنه در سال جاری امیدواریم در زمینه آنالیز نمونه های عسل و الکل اتیلیک و چای نیز خدمات آزمایشگاهی را به  تولید کنندگان استان ارائه کنیم .

وی اظهار کرد:بخش آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی استان با دارا بودن مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاههای تجزیه ای با مجربترین نیروهای متخصص و هیات علمی قادر به سنجش آنالیز فلزات سنگین و فلزات با دستگاه جذب اتمی، آنالیز کانیونها و آنیونها، آنالیز اسیدهای چرب با دستگاه کروماتوگرافی گازی، آنالیز هیدروکربنها، آنالیز ترکیبات فنلی با دستگاه کروماتوگرافی مایع، آنالیز داروها، آنالیز ویتامینها، قندها، اسانس، اسیدهای آلی، اسیدهای آمینه، آزمایشات بیولوژی، آنالیز تعیین خلوص، آنالیز هوا، آنالیز آب، پساب و فاضلاب و آنالیز خاک، کود و گیاه می باشد.

ولی زاده با اشاره به اینکه  جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان­غربی با بهره گیری از گروه پژوهشی شیمی تجزیه– گرایش کروماتوگرافی در زمینه علوم و فنون جداسازی ( Separation Science and Technology ) فعالیت می کند اظهار کرد:  این گروه با هدف شناسایی نیازهای استان آذربایجان غربی و کشور در زمینه کروماتوگرافی تجزیه­ای و تهیه­ای و همچنین مشاوره در زمینه­های مهندسی و مدیریت محیط زیست و صنایع مرتبط تاسیس شده است که انتخاب این زمینه برای فعالیت، قابلیت منحصر­بفردی در همکاری و اجرای پروژه­های تحقیقاتی با وزارت نفت، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، معاونت دارو و­غذای دانشگاههای علوم پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت­های آب فاضلاب و آب منطقه­ای، پزشکی قانونی  و سایر سازمانها و شرکت­های دولتی و خصوصی را برای جهاد دانشگاهی ایجاد می­نماید.

وی اظهار کرد: بخش آزمایشگاهی این گروه با دارا بودن مجهزترین و پیشرفته­ترین دستگاه های تجزیه­ای قادر به سنجش آلاینده­های زیست محیطی، افزودنیهای مواد غذایی، باقیمانده­های دارویی، بقایای سموم کشاورزی، مواد شیمیایی و فلزات سنگین می­باشد. صحت و دقت نتایج اندازه­گیری­ها در این واحد باعث کسب اعتماد سایر ارگان­ها و صنایع استان شده است.

 معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: این مجموعه دارای کادر علمی و پژوهشی توانمند با بیش از 14 سال سابقه کاری مفید   با مدارک تحصیلی دکترای تخصصی و­ کارشناسی ارشد هیات علمی در زمینه­های تخصصی آنالیز آلاینده­های محیط زیست، آب، خاک، کود، سموم کشاورزی، فاضلاب و پساب­های صنعتی است .

ولی زاده افزود: آزمایشگاههای این گروه با کسب مجوزهای مختلف از جمله گواهی معتمد محیط زیست با با انجام آنالیزهای زیست محیطی- پایش و کنترل پسابهای بیمارستانی، مجوز اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی در راستای کنترل کیفیت محصولات غذایی تحت نظر اداره استاندارد و کنترل کیفیت محصولات برای صدور پروانه- کنترل کیفیت محصولات برای تمدید پروانه وحادهای تولیدی و کسب موافقت به عنوان آزمایشگاه همکار تخصصی معاونت غذا و دارو در حال خدمت رسانی به مردم و دستگاههای اجرایی و نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت تخصصی آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی تا به حال مغفول و ناشناخته واقع شده است خاطرنشان کرد: اما با این وجود از سراسر کارخانجات و دانشگاههای ایران با توجه به خدمات تخصصی و نتایج دقیق و مستند علمی و قابل اتکاء آزمایشگاه های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان منبع و رفرنس مراجعه می‌شود و هر روز آزمایش های متنوع و متعددی از سوی اعضای هیات علمی و کارخانجات بزرگ بعنوان تخصصی ترین آزمایشگاه‌ها که همکاران آن به عنوان هیات علمی انجام خدمات تخصصی می نمایند ارائه خدمات تخصصی می نمایند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به هزینه بسیار مناسب خدمات تخصصی آزمایشگاهی این نهاد انقلابی که منحصر به فرد در سطح شمالغرب کشور است خاطرنشان ساخت: با توجه به این که ظرفیت خدمات تخصصی و فوق تخصصی آنالیز و آزمایشهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ناشناخته می باشد لذا مخاطبان این خدمات تخصصی آزمایشگاهی بخاطر عدم شناخت از این ظرفیت علمی تخصصی به جای مراجعه به این آزمایشگاه جهاد دانشگاهی استان به آزمایشگاه های خصوصی تهران مراجعه می کنندکه هزینه چند برابری و نتایج علمی نامشخص بر کارخانجات و اشخاص حقیقی و حقوقی بومی استان بار نماید.

وی زاده آمادگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی را برای انجام آزمایشهای تخصصی و فوق تخصصی اعلام کرد.

دکتر ولی زاده خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه‌ها با وثوق علمی صد درصدی با کادر  هیئت علمی که به ندرت می توان در آزمایشگاه‌های مشابه خصوصی چنین سازمان علمی را یافت آماده خدمت به اشخاص حقیقی و حقوقی، کارخانجات، اساتید و اعضای هیات علمی و دانشجویان  تحصیلات تکمیلی و سایر مخاطبان می باشد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آزمایشگاه تخصصی این نهاد واقع در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی واقع در کولق  به شماره 0443241751 می باشد خاطرنشان کرد: تمایز این آزمایشگاه در دستگاههای فوق تخصصی به روز و اعضای هیئت علمی پژوهشی و کارشناسان تخصصی این نهاد می باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.