زین العابدین آقایاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه های رفع این نواقص هشت میلیارد ریال برآورد شده که تا یک ماه آینده در اختیار شرکت های خدمات رسان شهرستان قرار می گیرد.
وی در خصوص مسیر دسترسی به محوطه سیلو بیان کرد: مقرر شده این مسیر که 800 متر طول دارد، با همکاری فرمانداری بوکان تکمیل و آسفالت شود.
وی اضافه کرد: هر یک از کشاورزان بوکانی می توانند جهت تحویل گندم به سیلوی 70 هزار تنی بوکان مراجعه و برای هر تن گندم فروخته شده، 200 هزار ریال جهت حمل کرایه پرداخت می شود.
سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای احداث این سیلو که در زمینی به مساحت 13 هکتار احداث شده، بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
لقمان خسروپور ادامه داد: این طرح شامل ساختمان سیلو، بخش اداری، مسکونی، نگهبانی، باسکول، منبع زمینی، ورود و خروج گندم، تعمیرگاه و برج کار است.
وی با بیان اینکه برای اتمام این طرح ملی از اعتبارات ملی و استانی استفاده شده است، ‌اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح ملی از سال 1382 شروع شده و به علت اختصاص نیافتن اعتبار، ساخت آن با تاخیر همراه شد اما در چند سال اخیر به همت و پیگیری مسوولان شهرستانی و استانی ساخت این پروژه ملی سرعت گرفت.
به گزارش ایرنا، سیلوی 70 هزار تنی بوکان برای ذخیره سازی گندم تولیدی این شهرستان و جلوگیری از ارسال آن به دیگر مناطق استان و شهرستان های همجوار یکی از نیازهای اساسی کشاورزان منطقه به شمار می رود.
هم اکنون میزان ذخیره سازی گندم در بوکان، 25 هزار تن است که با افتتاح این طرح میزان ذخیره سازی گندم در این شهرستان به بیش از 95 هزار تن در سال افزایش پیدا می کند.
شهرستان بوکان با 110 هزار هکتار اراضی قابل کشت هر ساله مقام نخست تولید گندم آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد و بر این اساس این شهرستان، انبارغله استان لقب گرفته است.
7510/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.