اسماعیل محمدیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله دامی شامل 2 لاشه بزرگ گاو به وزن 200 کیلوگرم و به ارزش 130 میلیون ریال از بوکان به مقصد میاندوآب در حرکت بود که در شهر سیمینه این شهرستان متوقف شد.
وی ادامه داد: 2 لاشه گاو که به صورت غیرمجاز و قاچاق، خارج از چرخه کشتارگاه ذبح شده بودند به طور غیربهداشتی در یک دستگاه خودرو وانت نیسان بارگیری شده بود.
وی اظهار داشت: این محموله با نظر قاضی کشیک جهت بررسی های بهداشتی به کشتارگاه دام منتقل و توسط مسوول بهداشتی و ناظر ذبح شرعی کشتارگاه غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و در محل کشتارگاه معدوم سازی شد.
وی افزود: سه نفر در این زمینه شناسایی که پس از تنظیم شکواییه جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده و به 18میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
رییس شبکه دامپزشکی بوکان با اشاره به اینکه مراکز عرضه گوشت تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی هستند اظهار داشت: گوشت های تولید شده در این مراکز دارای مهر دامپزشکی و پلمب های امنیتی الصاقی روی گوشت های استحصالی از کشتارگاه هستند.
محمدیانی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و یا انتقال غیرمجاز گوشت با شماره تلفن های 46234400 و 46234435 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا بوکان دارای 40 مرکز عرضه گوشت قرمز گرم است.
هفته گذشته نیز یک مرکز غیرمجاز که بصورت غیرقانونی از ضایعات مرغ اقدام به تهیه روغن می کرد با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی و پلمب شد.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.