علی عبدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 50 قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به ثبت رسیده است که هم اکنون از این تعداد بیش از یکهزار و 300 قرارداد به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 هکتار از اراضی این استان هم اکنون در اختیار شهرک های صنعتی است، اضافه کرد: از مجموع 34 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان 25 مورد از آنها در مساحت بیش از 650 هکتار فعال است.
عبدلی با بیان اینکه هم اکنون 23 هزار و 180 نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته 12 واحد نیمه فعال واقع در شهرک های صنعتی استان که از سال 1384 به بعد غیرفعال بودند، هم اکنون به چرخه تولید بازگشته اند و با بازگشت آنها برای 600 نفر اشتغال ایجاد شده است.
عبدلی با اشاره به شعار سال و تاکید بر افزایش رونق تولید، اظهار داشت: امسال اولویت های فعالیت این سازمان بر محورهای احیای دوباره واحدهای غیرفعال و نیمه فعال، توسعه زمین های شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی متمرکز است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی بیان کرد: در خصوص واحدهای تولیدی که قادر به ادامه کار نیستند نیز باید در راستای بازسازی و نوسازی و اصلاح فرآیند کاری آنها اقدام کرد.
عبدلی تاکید کرد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود و تولیدکنندگان باید به این عوامل دقت کنند.
وی با اشاره به اهمیت بازیافت پسماندهای صنعتی در شهرک های آذربایجان غربی، گفت: هم اکنون هشت شهرک صنعتی این استان از جمله شهرک های بوکان، مهاباد، خوی، سلماس، ارومیه، میاندوآب و ماکو دارای تصفیه خانه مستقل است و ضایعات خود را بازیافت می کند؛ مابقی نیز توسط شرکت های خدمات رسان شهرداری دفع می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید و جامه عمل پوشیدن به شعار سال جاری، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.