جعفر ایمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بازدید و گزارش های کارشناسان جهاد کشاورزی سرما به بیش از 2 هزار و 180هکتار از باغ های این شهرستان خسارت وارد کرده است.
وی ادامه داد: بر اثر این سرمازدگی بیشترین مقدار خسارت به درختان هسته دار از جمله هلو، زرد آلو، آلبالو و گیلاس بین 20 تا 50 درصد پیش بینی شده است.
ایمانیان با اشاره به اینکه میوه سیب بیشترین فراوانی را در بین میوه ها در این شهرستان دارد، اضافه کرد: آسیب وارد شده به این میوه جزیی بوده است.
رییس جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: در سال زراعی جاری 2 هزار و 600 هکتار از باغات و 18 هزار هکتار از زمین های زراعی این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پایه درآمدی 80 درصد مردم مهاباد، کشاورزی، باغداری و دامپروری است گفت: با توجه به نبود اطمینان مردم این شهرستان به جبران خسارت توسط بیمه محصولات کشاورزی، بار سنگین سرمازدگی و سیل بر دوش کشاورزان خسارت دیده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سال زراعی گذشته نیز بر اثر برودت هوا و سرمازدگی یکهزار و 300 میلیارد ریال به بخش های زراعی و باغی مهاباد خسارت وارد شد.
آذربایجان غربی در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری شاهد ریزش هوای سرد بود که بعد از این رویداد دمای هوای این استان به زیر صفر درجه سانتیگراد رسید که پیش بینی ها بیانگر وارد شدن خسارت 30 تا 90 درصدی به بخش کشاورزی این منطقه بود.
افت دما بر اثر تغییرات اقلیمی در شرایطی اتفاق افتاد که باغات در مراحل گل دهی و حساس به لحاظ رویش و زایش بوده اند؛ امسال بارش های بهاری و جاری شدن سیلاب نیز 14 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد.
مهاباد دارای بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان 10 هزار آن را باغات تشکیل می دهد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.