به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه امداد و نجات مهاباد اظهار داشت: ارگان ها و دستگاه های اجرایی این شهرستان باید تمامی تجهیزاتی که در مواقع بحرانی می تواند برای کارگروه امداد و نجات و ستاد بحران مفید باشد، طیق لیستی به این کارگروه معرفی کنند.
وی افزود: در موقع بروز حوادث مختلف، زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مسوولان باید در اولین فرصت اقدامات لازم را انجام دهند.
شجاعی اضافه کرد: برای تصمیم گیری درست در مواقع بحران، لازم است اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت و امکانات موجود در اختیار مسوولان ستاد بحران قرار گیرد.
وی یادآور شد: نکته مهمی دیگری که باید در مواقع بحرانی مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از پخش شایعه است که صدا و سیما می تواند با بازتاب واقعیت ها و اطلاع رسانی دقیق از گسترش شایعه جلوگیری کند.
رییس هلال احمر مهاباد نیز در این جلسه گفت: بانک اطلاعات این شهرستان نیز باید به روزرسانی شود تا کارگروه امداد و نجات بتواند در مواقع بحرانی در کمترین زمان و با استفاده از امکانات موجود تصمیم گیری درستی انجام دهد.
سیدمنصور صداقت با بیان اینکه برخی از امکانات برای امدادرسانی بسیار ضروری و جنبه حیاتی دارد، افزود: یکی از مهمترین تجهیزاتی که این شهرستان نیاز مبرم به آن دارد نردبان هیدرولیکی ویژه ساختمان های چند طبقه است که با توجه به بافت این شهر و افزایش آپارتمان نشینی تهیه آن بسیار ضروری است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک دستگاه 'خودرو ست نجات' به ارزش 15 میلیارد ریال به هلال احمر این شهرستان تحویل شد که با توجه به حادثه خیز بودن جاده های مهاباد وجود چنین خودرویی از نیازهای اصلی حوزه امداد و نجات بود که خوشبختانه این نیاز برطرف شد.
وی گفت: با توجه به شروع فصل گرما و حضور شماری از شهروندان در حاشیه دریاچه سد مهاباد، لازم است پایگاه امداد و نجات ساحلی نیز در حاشیه دریاچه سد راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا ساخت پد مخصوص نشست و برخاست بالگرد در محوطه انبار هلال احمر مهاباد و راه اندازی پایگاه امداد و نجات در جاده مهاباد - بوکان(جاده برهان) از مهمترین مصوبات نخستین کارگروه امداد و نجات این شهرستان بود.
جمعیت هلال احمر مهاباد دارای 2 هزار و 67 عضو در قالب 179 امدادگر، یکهزار و 588 نفر داوطلب و 300 نفر در حوزه جوانان است.
هلال احمر به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشتاز بوده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.