فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه برای دانش آموزان هفت تا 11 سال و در قالب محورهای فواید تالاب ها برای مردم، مشکلات و عوارض خشکی تالاب و مناظر زیبایی تالاب، تنوع زیستی و حیات وحش برگزار می شود.
وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را به آدرس مهاباد - اداره آموزش و پرورش، واحد تربیت بدنی و سلامت تحویل داده یا به آدرس اینترنتی kanibarazan2016@gmail.com و شماره فکس 42440900 ارسال کنند.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان تا پایان روز 25 اردیبهشت ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، اضافه کرد: زمان اعلام نتایج جشنواره نیز در 28 اردیبهشت ماه جاری خواهد بود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد یادآوری کرد: به نفرات اول و دوم به ترتیب 2 و 1.5 میلیون ریال، نفرات سوم تا دهم هر کدام یک میلیون ریال و به بقیه آثار برتر نیز تقدیرنامه و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
سخنور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای حفاظت از محیط زیست و تالاب ها گفت: برنامه ریزی درست مسوولان و آموزش مردم و بهره برداران منطقه ای می تواند نقش موثری در حفاظت از تالاب ها داشته باشند.
وی اضافه کرد: ذخیره سازی آب، کاهش تخریب سیل، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی، پالایش آب، تعدیل آب و هوای محلی، حفظ ذخایر گیاهی و جانوری، آبزی پروری و کاربرد گردشگری از کارکردها و اهمیت تالاب هاست.
به گزارش ایرنا مهاباد با داشتن تالاب های بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی و نیز تالاب های دایمی حسن خان و تالاب های فصلی دیگری از جمله گروس، داشخانه و قره قشلاق یکی از مناطق مهم تالابی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد با وسعتی افزون بر 910 هکتار یکی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می رود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.