حجت الاسلام امیرعباس عابدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گران ترین قبرهای ما شامل داخل آرامگاه یا قطعات نزدیک تر است که نرخ آن به 60 میلیون ریال می رسد.
وی اظهار داشت: قیمت قبر به صورت دولتی نیز 800 هزار تومان بوده و برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی رایگان است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر خرید قبر بر اساس کد ملی در باغ رضوان ارومیه انجام می شود و این امر به دلیل جلوگیری از سودجویی ها در این خصوص انجام می شود.
وی ادامه داد: در سال 1397 تعداد سه هزار و511 نفر در باغ رضوان ارومیه دفن شدند که از این تعداد یکهزار و 848 نفر مرد، یکهزار و 453 زن و 210 نفر کودک بودند.
رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: ماهانه حدود 300 نفر در باغ رضوان این شهر دفن می شوند و آرامستان ارومیه تا 100 سال آینده جوابگوی نیاز شهروندان است.
حجت الاسلام عابدینی افزود: وسعت اولیه باغ رضوان ارومیه 54 هکتار بود که با توجه به افزایش روند مرگ و میر، از سال 1393 طرح توسعه آرامستان کلید خورد و عملیات اجرایی آن از سال 1396 شروع شد.
وی ادامه داد: براساس طرح توسعه آرامستان، 74 هکتار از اراضی ملی در روستای قره حسنلو و 14 هکتار از اراضی ملی روستای بادکی به وسعت آرامستان ارومیه افزوده شد وعملیات خاکبرداری و خاکریزی بخشی از آن انجام شده و باقی نیز در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی بوده و 700 هزار نفر در مساحت 11 هزار هکتاری این شهر زندگی می کنند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.